زمان مطالعه: 3 دقیقه

کشته شدن سارق تحت تعقیب با تیراندازی پلیس مشهد

یکی از سرنشینان پراید سرقتی در عملیات تعقیب و گریز طولانی و با شلیک گلوله نیروهای گشت کلانتری رسالت مشهد کشته شد و دو متهم دیگر که باخوش شانسی از میان گلوله های پلیس جان سالم به در بردند نیز در چنگ قانون گرفتار شدند.
01 شهریور 1400
شناسه : 78329
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78329
650+
بالا
یکی از سرنشینان پراید سرقتی در عملیات تعقیب و گریز طولانی و با شلیک گلوله نیروهای گشت کلانتری رسالت مشهد کشته شد و دو متهم دیگر که باخوش شانسی از میان گلوله های پلیس جان سالم به در بردند نیز در چنگ قانون گرفتار شدند.

حادثه 24 - یکی از سرنشینان پراید سرقتی در عملیات تعقیب و گریز طولانی و با شلیک گلوله نیروهای گشت کلانتری رسالت مشهد کشته شد و دو متهم دیگر که باخوش شانسی از میان گلوله های پلیس جان سالم به در بردند نیز در چنگ قانون گرفتار شدند.

حدود ساعت 3 بامداد روز گذشته بود که نیروهای گشت کلانتری رسالت مشهد وارد خیابان مقداد شدند تا در شرایط کرونایی به حفاظت از اموال مردم بپردازند اما ناگهان در تاریک و روشنی چراغ گردان خودروی گشت، پراید نوک مدادی نمایان شد که به صورت دوبله در حاشیه خیابان پارک شده بود. توقف غیرمتعارف خودرو در آن ساعت خلوت بامداد، ظن نیروهای انتظامی را برانگیخت. در همین هنگام فردی که مشغول باز کردن در یک خودروی دیگر بود با مشاهده خودروی پلیس، هراسان خود را به درون خودروی پراید نوک مدادی انداخت و فریاد زد پلیس! پلیس! راننده پراید هم که با دیدن خودروی گشت، دست و پایش را گم کرده بود، وحشت زده پدال گاز را فشرد و به طرف بولوار طبرسی حرکت کرد. نیروهای انتظامی که دیگر یقین داشتند با یک باند سرقت خودرو طرف شده اند، در حالی به تعقیب پرایدسواران پرداختند که استعلام شماره پلاک از مرکز فرماندهی نیز نشان می داد پراید نوک مدادی سابقه سرقت دارد و ساعت 8 صبح از بولوار میرزاکوچک خان مشهد سرقت شده است.

عملیات تعقیب و گریز با صدور اخطارهای «ایست» به شلیک تیرهای هوایی کشید و ماموران انتظامی 15 گلوله از کلت کمری شلیک کردند اما متهمان به سرقت همچنان به فرار ادامه می دادند. ویراژ وحشتناک و عبور در جهت خلاف حرکت خودروها، صحنه ترسناکی را ایجاد کرده بود اما پرایدسواران توجهی به شلیک ها نداشتند و همچنان راننده بر سرعت خودرو می افزود تا این که نیروهای ورزیده گشت به شلیک با سلاح کلاشینکف پرداختند به طوری که چند گلوله به بدنه و لاستیک های خودرو اصابت کرد. در این شرایط کنترل فرمان از دست راننده خارج شد و پراید پس از برخورد با درخت حاشیه خیابان توقف کرد. راننده پراید بلافاصله بیرون پرید و در تاریکی شب و در نزدیکی پل فجر پا به فرار گذاشت اما نیروهای ورزیده گشت انتظامی، پس از حدود 200 متر تعقیب و گریز و در چند حرکت دفاع شخصی، درحالی او را با استفاده از افشانه فلفل دستگیر کردند که بررسی ها نشان داد یکی از متهمانی که به همراه یک زن جوان در صندلی عقب پراید نشسته بود با اصابت دو گلوله کلاشینکف به ناحیه کمر، جان باخته است.

با انتقال دو متهم به کلانتری رسالت، تحقیقات قضایی با حضور شبانه قاضی ویژه قتل عمد در صحنه مرگ متهم به سرقت، آغاز شد.

به دستور قاضی دکتر حسن زرقانی، جسد مرد 42 ساله که معروف به کاظم افغان بود برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و چگونگی وقوع این حادثه درحالی با  دستورات ویژه قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، زیر ذره بین تحقیقات گسترده قرار گرفت که بررسی های مقدماتی حکایت از آن دارد که دستگیرشدگان اعضای یک باند سرقت بودند و زن جوان معتاد به شیشه مدعی است که ساعت 2 بامداد منتظر تاکسی بوده که سوار خودروی پراید سارقان شده است.

ارسال نظر