زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایان کابوس 13 ساله طناب دار برای قاتلی در شوش

رئیس دادگستری شوش از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۱۳ سال با همت اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان خبرداد.
31 مرداد 1400
شناسه : 78285
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78285
300+
بالا
رئیس دادگستری شوش از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۱۳ سال با همت اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان خبرداد.

حادثه 24 - رئیس دادگستری شوش از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۱۳ سال با همت اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان خبرداد.

اسکندر خطایی از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۱۳ سال با همت اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش خبرداد و گفت: سال ۱۳۸۷ در نزاعی یک نفر در شوش به قتل می‌رسد و پس از این حادثه بین خانواده قاتل و مقتول اختلاف شدیدی بوجود می‌آید و اولیای دم به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که به واسطه خیرین، مصلحین، برخی از اعضاء شورای حل اختلاف و بزرگان این خانواده مسیر قانونی را بر انتقام ترجیح می دهند.

وی افزود: در این ۱۳ سال خانواده قاتل بزرگان و خیرین زیادی را واسطه قرار دادند تا بلکه اولیای دم را راضی به عفو و بخشش فرزند خود کنند، ولی نتیجه‌ ای حاصل نشد، با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست کمک از شورای حل اختلاف شوش، با دستور قضایی پرونده جهت ایجاد صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

رئیس دادگستری شوش خاطر نشان کرد: اولیای دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند، ولی با ورود اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان روزنه امیدی گشوده شد و بلافاصله با برگزاری جلسات متعددی با خانواده مقتول، زمینه عفو و بخشش قاتل را فراهم کردند.

رئیس دادگستری شوش ضمن قدردانی از اولیای دم و همچنین تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر، بزرگان، سران عشایر، معتمدین و خیرین این شهرستان، گفت: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و در زمینه اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال، عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود لذا حلاوتی که در عفو و گذشت است در انتقام نیست و اولیای دم با گذشت از خون فرزند خود، کار بسیار بزرگ و خداپسندانه‌ای انجام دادند.

ارسال نظر