زمان مطالعه: 3 دقیقه

حقوق بازنشستگان فقط کفاف 10 روز را می دهد

آیت نیافر افزایش عادلانه دستمزدها و تامین خدمات درمانی رایگان را از مطالبات بازنشستگان دانست و گفت حقوق بازنشستگان فقط کفاف 10 روز را می دهد.
30 مرداد 1400
شناسه : 78255
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78255
194+
بالا
آیت نیافر افزایش عادلانه دستمزدها و تامین خدمات درمانی رایگان را از مطالبات بازنشستگان دانست و گفت حقوق بازنشستگان فقط کفاف 10 روز را می دهد.

حادثه 24 - آیت نیافر افزایش عادلانه دستمزدها و تامین خدمات درمانی رایگان را از مطالبات بازنشستگان دانست و گفت حقوق بازنشستگان فقط کفاف 10 روز را می دهد.

آیت نیافر، فعال صنفی مستقل بازنشستگان کارگری در ارتباط با وضعیت معیشتی بازنشستگان و حداقل بگیران می‌گوید: پنج ماه از سال می‌گذرد؛ افزایش ناچیز حقوق به همراه متناسب‌سازی ناقص و ناکارآمد، مانند یخی در برابر فضای بسیار داغ گرانی و تورم روزافزون آب می‌شود. حقوق ما بیش از یک هفته تا ۱۰ روز دوام نمی‌آورد. گرانی متوالی و پی در پی تمامی کالاها از جمله «نان» کالای استراتژیک سفره ما بازنشستگان حداقل بگیر، زندگی را بسیار سخت و غیرقابل تحمل کرده است.

او اضافه می‌کند: افزایش قیمت‌ها، گرانی و تورم به ویژه افزایش اجاره بهای مسکن، هزینه خدمات و درمان، یکی پس از دیگری زندگی ما را واقعاً غیرقابل تحمل کرده و ما مستمری بگیران امروز تحت فشار مضاعف قرار گرفته‌ایم، چنان که هر روز با شرمندگی و درماندگی با خانواده و فرزندان خود مواجه می‌شویم. در این اوضاع، شیوع بیماری کرونا و افزایش غیرقابل تصور هزینه درمان آن نیز برای ما بازنشستگان مزید بر علت شده است. با توجه به آمار بالای ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت بازنشستگان که حداقل بگیران هستند و با مستمری چهار میلیون تومانی زندگی می‌کنند، دولت جدید باید فکری به حال بحران معیشت نماید.

نیافر با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی داریم و با اینهمه ثروت و دارایی شایسته نیست بازنشستگان زیر خط فقر زندگی کنند، تاکید می‌کند: ما باید در رفاه زندگی کنیم. چرا سازمان بیمه تامین اجتماعی، بزرگترین سرمایه کارگران و دارنده شرکت‌ها و کارخانه‌های گوناگون، حیاط خلوت و منبع برداشت دولت‌ها قرار می‌گیرد؟ حاصل ۳۰ سال کار و یک عمر زحمت ما زیردست دولت و مسئولان دولتی قرار می‌گیرد که بیشترین دستمزدها و ریخت و پاش‌ها را دارند.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: گروهی تمام ثروت جامعه را تصاحب کرده‌اند و زندگی لاکچری و افسانه‌ای دارند آنگاه برخی مدعی هستند که افزایش ناچیز حقوق ۴ میلیونی حداقل دستمزدها تورم‌زا است. این حرف کاملاً ناعادلانه و دروغ است چراکه حداقل دستمزد و حقوق‌های ناچیز بخور و نمیر ما، هیچ تاثیری بر تورم ندارد بلکه اختلاس‌ها، برداشت‌های بی‌رویه و سوءمدیریت‌هاست که جامعه ما را به ورشکستگی کشانده است. خصولتی‌ها و ناکارآمدها بیشترین ردیف بودجه را دارند اما وقتی نوبت تامین اجتماعی و پرداخت بدهی‌های آن می‌رسد ادعا می‌کنند بودجه و اعتبار نیست!

وی با بیان اینکه عده‌ای بر اساس منافع سودجویی آگاهانه، جمعیت ۹۹ درصدی را در فقر مطلق نگه می‌دارند که سهم خودشان از سودهای آنچنانی و زندگی فوق لاکچری تداوم داشته باشد، می‌افزاید: ما بازنشستگان خواهان افزایش دستمزدها به اندازه هزینه‌های زندگی هستیم. همچنین ما خواهان حذف بیمه تکمیلی و تامین بهداشت و درمان رایگان هستیم. ما خود را شهروندان محق جامعه می‌دانیم و حق مسلم خود می‌دانیم که در رفاه و آسایش زندگی کنیم.

ارسال نظر