زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری از پشت کنکوری ها با فروش سوالات کنکور در اراک

در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا فروشنده سوالات تقلبی کنکور در اراک دستگیر شد.
25 مرداد 1400
شناسه : 78197
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78197
370+
بالا
در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا فروشنده سوالات تقلبی کنکور در اراک دستگیر شد.

حادثه 24 - در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا فروشنده سوالات تقلبی کنکور در اراک دستگیر شد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فروشنده سوالات تقلبی کنکور در اراک در تحقیقات کارشناسان این پلیس خبر داد.

سرهنگ آنقی گفت: در اجرای ماموریت‌های پایش و رصد فضای مجازی از سوی کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با تبلیغات دروغین فروش سوالات کنکور، شناسایی شد.

او افزود: در تحقیقات تخصصی ماموران پلیس، مشخص شد که گرداننده این کانال تلگرامی، با پیشنهاد فروش سوالات نهایی کنکور، در حال برنامه ریزی کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی و در مراحل تمهیدات تخصصی پلیس، گرداننده این کانال تلگرامی شناسایی، دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای او توقیف شد.

او ادامه داد: با اعترافات متهم به ایجاد کانال و صفحاتی در تلگرام و اینستاگرام با مشاوره و همدستی پدرش برای تبلیغ فروش سوالات تقلبی کنکور و با پیگیری‌های پلیس، دو نفر از افرادی که مبلغ ۶۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: همه درخواست‌های نامعقول و مجرمانه در فضای مجازی کلاهبرداری بوده و از کاربران فضای مجازی درخواست می‌شود به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

او اظهار کرد: هم وطنان در صورت مواجهه با این افراد می‌توانند موضوع را به کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ مطرح کنند و از مشاوره و خدمات ۲۴ ساعته پلیس بهره‌مند شوند.

ارسال نظر