زمان مطالعه: 2 دقیقه

عکس و فیلم خصوصی دختران زنجانی لو رفت

رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی خبر داد و گفت: کاربران هوشیار باشند، مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند.
25 مرداد 1400
شناسه : 78189
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78189
877+
بالا
رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی خبر داد و گفت: کاربران هوشیار باشند، مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی خبر داد و گفت: کاربران هوشیار باشند، مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای دستگیری عامل اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی خود در صفحات اینستاگرامی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی شد، افزود: متهم با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مسئول در رابطه با نحوه فریب فرد شاکی، تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، معترف شد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیان پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد آن‌ها به بهانه آشنایی و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتای استان زنجان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان با تاکید بر اینکه فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست، گفت: مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود، این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

آدینه‌لو با تاکید بر اینکه شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک‌گذاری و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

ارسال نظر