زمان مطالعه: 4 دقیقه

حرف های جنجالی مهدی اکبری درباره عزاداری در شرایط کرونایی

مداح سرشناس مشهد گفت: به همه هیئت ها دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده اما، کاش مسئولین نسبت به سینماها، پارک ها و... هم حساسیت نشان می دادند و اینکه در حرف نگران سلامت مردم هستند، در عمل هم واکسن ها را به مردم برسانند.
22 مرداد 1400
شناسه : 78093
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78093
535+
بالا
مداح سرشناس مشهد گفت: به همه هیئت ها دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده اما، کاش مسئولین نسبت به سینماها، پارک ها و... هم حساسیت نشان می دادند و اینکه در حرف نگران سلامت مردم هستند، در عمل هم واکسن ها را به مردم برسانند.

حادثه 24 - مداح سرشناس مشهد گفت: به همه هیئت ها دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده اما، کاش مسئولین نسبت به سینماها، پارک ها و... هم حساسیت نشان می دادند و اینکه در حرف نگران سلامت مردم هستند، در عمل هم واکسن ها را به مردم برسانند.

مهدی اکبری درباره آغاز ورودش به عرصه مداحی گفت: یکی از دوستان پایگاه بسیجی که در آن عضو بودم من را به این راه راهنمایی و تشویق کرد و از سال 72 وارد عرصه مداحی شدم، باعث و بانی اینکه نماز می خوانم و به سمت خدا کشیده شده ام پای همین روضه های امام حسین(ع) بوده و در واقع حرف همه علمای دین برای ماندن در این راه، انجام واجبات و ترک محرمات است که مقدمه اش باز همان روضه سیدالشهداست.

اکبری درباره دست به دست شدن تصاویر هیئت علمدار مشهد در شبکه های اجتماعی و بازخورد مردم و مسئولان گفت: ما خودمان هم انتظار این حجم واکنش از سمت مردم را نداشتیم چون فکر نمی کردیم در هیئت با این ازدحام جمعیت روبرو شویم؛ بعد از روضه خوانی تعدادی از عزاداران برای سینه زنی نمی مانند و وقتی درب ها برای خروج آنان باز شد جمعیت زیادی که بیرون نشسته بودند به داخل هیئت آمدند و بی نظمی ایجاد شد اما در شب های بعد، از این اتفاق جلوگیری کردیم زیرا از شب اول هم بنا بر فاصله گزاری بود، اما به دلیل ازدحام جمعیت، کنترل از دست خادمان مسئول ورودی خارج شد و در این مورد، اصطلاحا ناشی گری کرده بودند و الا اصلا بنا بر این نبوده که مجلس اینگونه برگزار شود.

وی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت علمدار مشهد گفت: از همان شب اول در ورودی هیئت، توزیع ماسک، استفاده از ضد عفونی، تب سنج و پزشک مستقر داریم که نه تنها برای این بیماری، بلکه به صورت عمومی عزاداران را به صورت رایگان ویزیت میکند.

اکبری درباره شعری که به صورت مداحی خوانده بود و بخشی از آن به این شرح است: جونم رو فدا میکنم نشه روضه تو تعطیل/ من حتی اگه اینجا بیماری بگیرم/ پای عشق تو میمونم بازم/ اصلا رسمش هم اینه/ جون میدم که ببینه جون دادن میشه آغاز کارم  تصریح کرد: من به این شعر اعتقاد دارم زیرا معتقدم که بیماری در روضه سیدالشهدا(ع) وجود ندارد، مردم تا به الان در هیئت شفا گرفته اند اما هیچ کس مریض نشده، این اعتقاد من است و کسی هم حق ندارد اعتقاد ما را به سخره بگیرد.

این مداح سرشناس در ادامه افزود: هرکس هم در این ایام وارد هیئت می شود با پای خودش می آید نه با زور کسی، منظور از جان دادن هم این بوده که پای این مکتب هستیم می ایستیم تا عزاداری تعطیل نشود اما مسلما به دستور رهبر انقلاب، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: مشکل ما اینجاست که مردم و مسئولین فکر می کنند در صف مرغ، سیم کارت و ازدحامات دیگر مانند خرید و گردش کرونایی وجود ندارد و فقط در روضه امام حسین(ع) کرونا منتشر می شود که هر انسان عاقلی به چنین قضیه ای شک می کند.

ارسال نظر