زمان مطالعه: 5 دقیقه

پشت پرده شهادت مامور کلانتری گاندی توسط سارقان / در بزرگراه مدرس چه اتفاقی افتاد؟

مأمور وظیفه‌شناس پلیس درحالی‌که خودروی مظنونی را در شمال پایتخت تعقیب می‌کرد از سوی همدستان آنها از پشت هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد؟
18 مرداد 1400
شناسه : 77958
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77958
492+
بالا
مأمور وظیفه‌شناس پلیس درحالی‌که خودروی مظنونی را در شمال پایتخت تعقیب می‌کرد از سوی همدستان آنها از پشت هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد؟

حادثه 24 - مأمور وظیفه‌شناس پلیس درحالی‌که خودروی مظنونی را در شمال پایتخت تعقیب می‌کرد از سوی همدستان آنها از پشت هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد؟

ساعت 21:30شنبه گروهی از مأموران کلانتری 103گاندی در حال گشت‌زنی در خیابان جردن بودند که به جوانی که یک کوله پشتی روی دوشش بود و از خیابان می‌گذشت، مظنون شدند. مأموران که گمان می‌کردند ممکن است او سارق باشد، دستور ایست دادند اما پسر جوان با گام‌های بلند فرار کرد و با عبور از وسط خیابان خودش را به وانتی که آن‌طرف منتظرش بود، رساند. او فورا سوار وانت شد و راننده پایش را روی گاز گذاشت تا فرار کند.

درست در همین لحظات بود که استوار یاسر طاهری، از ماشین پلیس پیاده شد و با پای پیاده به تعقیب این مظنون پرداخت و لحظاتی پیش از حرکت وانت، داخل قسمت بار آن پرید. قرار بود در این فاصله سرباز وظیفه‌ای که پشت فرمان ماشین پلیس بود، در نخستین دوربرگردان دور بزند و خودش را به استوار طاهری برساند اما وانت مظنونان درحالی‌که مأمور وظیفه‌شناس پلیس در قسمت بار آن بود، با سرعت زیادی گریخت.

خودروی مظنونان در شرایطی که با سرعت زیادی حرکت می‌کرد، از طریق یکی از خیابان‌های فرعی جردن وارد بزرگراه مدرس شد. در این میان مأمور وظیفه‌شناس مدام به راننده وانت دستور ایست می‌داد و از او می‌خواست تا خودرو را متوقف کند اما او به دستور ایست توجهی نمی‌کرد. این شرایط برای دقایقی ادامه داشت تا اینکه وانت در ترافیک مسیر شمال به جنوب بزرگراه مدرس گرفتار و راه فرارش بسته شد. با توقف وانت استوار طاهری از قسمت بار پیاده شده و سراغ راننده وانت رفت تا او را بازداشت و دلیل فرارش را بررسی کند. در این لحظات بود که یک پراید مشکی‌رنگ از راه رسید و یکی از سرنشینان آن با کلت کمری از پشت 3گلوله به استوار طاهری شلیک کرد و همزمان سرنشینان وانت و پراید گریختند.

لحظاتی از این حادثه می‌گذشت که مأمور شجاع کلانتری گاندی به مرکز درمانی منتقل شد. گلوله به زیر جناق سینه او اصابت کرده و باعث خونریزی شدیدی شده بود. او شرایط وخیمی داشت و پزشکان تلاش زیادی برای مداوایش انجام دادند اما درحالی‌که عقربه‌های ساعت 22:45 را نشان می‌داد، مأمور وظیفه‌شناس روی تخت بیمارستان به شهادت رسید.

به‌دنبال این حادثه تلخ، ماجرا به حبیب‌الله صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و با دستور او تحقیقات ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری عاملان شهادت مأمور پلیس آغاز شد. مأموران ابتدا به بررسی تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته پرداختند تا اطلاعات بیشتری از این حادثه به‌دست آورند. بازبینی این تصاویر حاکی از آن بود که سرنشینان پراید مشکی‌رنگ از همان ابتدا در تعقیب وانت بودند و به‌عنوان اسکورت سرنشینان آن عمل می‌کردند تا درصورتی که خطری آنها را تهدید کرد، وارد عمل شوند. تصاویر گویای این بود که آنها وقتی همدست‌شان را در آستانه دستگیری دیدند، شلیک کردند و مأمور پلیس را به شهادت رساندند.

شهید استوار یاسر طاهری، متولد ‌22مرداد‌ماه‌‌77 و 23ساله بود و در مدت خدمت در نیروی انتظامی تلاش‌های زیادی برای تأمین امنیت شهروندان انجام داده بود و بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران قرار است مراسم تشییع پیکر او صبح امروز (دوشنبه، 18مرداد‌ماه) از ستاد پلیس پیشگیری پایتخت واقع در میدان انقلاب، خیابان شهدای ژاندارمری برگزار شود. در همین حال، از دادسرای امور جنایی تهران و پلیس آگاهی خبر می‌رسد که تیم‌های ویژه‌ای از مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان شهادت این پلیس وظیفه‌شناس آغاز کرده‌اند.

ارسال نظر