زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیماری عجیب پسر نوجوان / او گوشت بدنش را می خورد

یک نوجوان مصری به بیماری عجیب و نادری دچار است که باعث می‌شود گوشت بدنش را بخورد.
14 مرداد 1400
شناسه : 77851
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77851
670+
بالا
یک نوجوان مصری به بیماری عجیب و نادری دچار است که باعث می‌شود گوشت بدنش را بخورد.

حادثه 24 - یک نوجوان مصری به بیماری عجیب و نادری دچار است که باعث می‌شود گوشت بدنش را بخورد.

به نقل از العربیه؛ ابراهیم محمد ابراهیم محمود، نوجوان ۱۵ ساله مصری از یک بیماری نادر رنج می‌برد که باعث می‌شود ناخن و گوشت بدنش را بخورد و این امر باعث به وجود آمدن بحران سختی برای خانواده او شده است. در حال حاضر هیچ درمانی درباره بیماری ابراهیم در مصر وجود ندارد.

این خانواده در شرق قاهره پایتخت مصر زندگی می‌کنند، ابراهیم اولین فرزند این خانواده است و پس از رسیدن به سن ۶ ماهگی زمانی که شروع به راه رفتن کرده بود، علائمی عجیب در او ظاهر شد. یکی از این علائم عجیب تاخیر در گفتار بود که پزشکان پس از معاینه گفتند که او از کمبود کلسیم رنج می‌برد از همان زمان تا یک سالگی آمپول‌های کلسیم به ابراهیم تزریق شد، اما بهبودی حاصل نشد.

پدر ابراهیم گفت که پسرش را به پزشک دیگری برد و تجزیه و تحلیل‌ها و آزمایش‌های جدیدی انجام شد که نشان داد سطح بالای کلسیم منجر به عفونت و ایجاد سنگ کلیه شده است. پس از این اتفاق آن‌ها به پزشک متخصص بیماری‌های عصبی مراجعه کردند. هیچ یک از آن‌ها نتوانست وضعیت ابراهیم را به درستی تشخیص دهند. برخی از آن‌ها می‌گفتند که او فلج مغزی دارد که این موضوع هم تایید نشد. پدر گفت که پسرش مدت زمان طولانی دارو‌هایی را مصرف می‌کرد که بعداً مشخص شد که این دارو اشتباه و غیر ضروری بودند.

این خانواده دو فرزند دیگر نیز دارند که یکی از آن‌ها سالم است و هیچ مشکلی ندارد، ولی فرزند دوم یونس که در حال حاضر ۳ ساله است، علائمی شبیه به بیماری برادر بزرگترش را دارد. خانواده یونس را نزد پزشکان اطفال بردند و پس از معاینه‌هایی مشخص شد که این دو برادر به بیماری سندرم لوکن هان مبتلا هستند که با گذشت زمان منجر به نارسایی کلیه می‌شود و علاوه بر این باعث می‌شود بیمار هر قسمتی از بدن خود را به دهانش ببرد و بخورد؛ بنابراین خوردن گوشت بدن یکی از اثرات و پیامد‌های این بیماری نادر است.

مادر می‌گوید بیماری پسرش منجر به ناتوانی حرکتی کامل شد و باعث شد پسرش هر قسمتی از بدن را که می‌توانست را بخورد و خاطرنشان کرد که پزشک معالج به آن‌ها گفت که هیچ درمانی برای چنین موارد نادری فقط در اروپا و آمریکا وجود دارد و هنوز درمانی در مصر برای این بیماری یافت نشده است.

مادر ادامه می‌دهد که برای اینکه پسرش گوشت بدنش را نخورد، دستانش را با دستکش آهنی بست تا دهانش به آن‌ها نرسد و خاطر نشان کرد که با وجود این بیماری عجیب فرزندش دارای هوش ماوراء طبیعی است و درس‌های مدرسه خود را درک می‌کند و این بیماری مانع از ادامه تحصیل ابراهیم نشده است.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر