زمان مطالعه: 3 دقیقه

«طرح صیانت» روی فوتبال ایران چه تاثیری دارد؟

طرح صیانت از فضای مجازی در ایران اگر اجرایی شود ممکن است میزبانی تیم ملی در مسابقات مختلف را به چالش بکشد.
08 مرداد 1400
شناسه : 77626
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77626
325+
بالا
طرح صیانت از فضای مجازی در ایران اگر اجرایی شود ممکن است میزبانی تیم ملی در مسابقات مختلف را به چالش بکشد.

حادثه 24 - طرح صیانت از فضای مجازی در ایران اگر اجرایی شود ممکن است میزبانی تیم ملی در مسابقات مختلف را به چالش بکشد.

بدون شک با اجرای این طرح میزبانی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۷ هم منتفی است و حتی ممکن است در این برهه از زمان هم فیفا به میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم نگاه تردیدآمیز داشته باشد و حتی میزبانی را از تهران سلب کند. به این خاطر که یک از شروط اعطای میزبانی در مسابقات بین المللی مسدود نبودن شبکه‌های اجتماعی است که فیفا در تبلیغات از آن استفاده می‌کند. هم اکنون چند شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است که می‌توان از تلگرام و توئیتر نام برد. این در حالی است که هم کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم فیفا در توئیتر صفحه دارند. در صحبت‌هایی که پیش‌تر در این زمینه با فدراسیون فوتبال شده بود حتی این موضوع یادآور شد اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در اعطای میزبانی با اغماض تصمیم می‌گیرند و اگر قرار به تصمیم‌گیری قانونی بود با توجه به فیلتر توئیتر در ایران میزبانی به تهران محول نمی‌شد.

ماه‌ها پیش و در پی اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی در تهران رخ داد تیم‌های باشگاهی و هم چنین تیم ملی با منع میزبانی در ایران مواجه شدند. اکنون کرونا و در ادامه اجرایی شدن طرح مورد اشاره ممکن است موجب تصمیمات جدیدی علیه میزبانی تیم ملی و تیم‌های باشگاهی شود و مجلس شورای اسلامی بدون شک باید عواقب اجرایی کردن این طرح را هم مورد بررسی قرار دهد و شیوه اجرای آن نباید به گونه‌ای باشد که به فوتبال ضربه بزند.

درآمد کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم چنین فیفا از طریق اسپانسرها تأمین می‌شود و یکی از تأکیدات بهره‌گیری از فضای مجازی در اجرای تبلیغات است و اگر قرار به مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نمی‌توانند با اهالی فوتبال در ایران در تماس باشند و این بدین معنی است که اسپانسرها در ایران دیده نخواهند شد و این یعنی تصمیم علیه میزبانی تیم‌های ایرانی. همان‌طور که اشاره شد در حال حاضر هم ایراداتی به فدراسیون فوتبال ایران گرفته شد که این موضوعات به اطلاع سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات رسیده است. اگر جستجوگر گوگل در ایران مسدود شود به طور حتم میزبانی ایران در مسابقات بین‌المللی به چالش کشیده می‌شود.

ارسال نظر