زمان مطالعه: 5 دقیقه

واژگونی خونین اتوبوس در سرخه

سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محدوده شهرستان سرخه از محور بین‌المللی تهران-مشهد ۱۵ مصدوم برجای گذاشت.
01 مرداد 1400
شناسه : 77390
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77390
306+
بالا
سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محدوده شهرستان سرخه از محور بین‌المللی تهران-مشهد ۱۵ مصدوم برجای گذاشت.

حادثه 24 - سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محدوده شهرستان سرخه از محور بین‌المللی تهران-مشهد ۱۵ مصدوم برجای گذاشت.

ساعت 5 و 50 دقیقه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس بنز با 19 سرنشین از مشهد مقدس به سمت تهران در حرکت بود که در کیلومتر 7 قطعه سمنان- سرخه از محور بین‌المللی مشهد-تهران دچار واژگونی شد.

به گفته مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بر اثر این سانحه واژگونی 15 سرنشین این اتوبوس مصدوم شده و توسط اورژانس به بیمارستان کوثر سمنان منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اعزام فوری تیم امدادی واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل وقوع حادثه پس از اطلاع‌رسانی به امدادگران این جمعیت عنوان کرد: چهار امدادگر تیم امدادی واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر مأموریت خود را ساعت 7 و 40 دقیقه به پایان رساندند.

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان نیز با بیان اینکه در این سانحه رانندگی کسی فوت نکرده است؛ ابراز امیدواری کرد تا مصدومان این حادثه واژگونی هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند.

وی با اشاره به علت وقوع این سانحه جاده‌ای، گفت: عدم توجه به جلو و ناتوانی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی این حادثه را رقم زده است.

استان سمنان با در اختیار داشتن 550 کیلومتر از مسیر ترانزیتی و بین‌المللی تهران-مشهد، شاهراه ارتباطی شرق به غرب کشور محسوب شده و پس از اجرای طرح‌های جاده‌ای، ظرفیت تبدیل‌شدن به چهارراه بزرگ جاده‌ای ایران را نیز دارد؛ اما سوانح پرتعداد رانندگی و نیز سهم 60 تا 70 درصدی واژگونی از انواع این سوانح در جاده‌های این استان موضوعی است که باید برای آن چاره اساسی اندیشید.

موقعیت ژئوپولتیکی استان سمنان و هموار بودن این استان، هزینه‌های تمام‌شده را برای جاده‌سازی در ششمین استان پهناور کشور بسیار کاهش داده و دولت و سرمایه‌گذاران را به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان سمنان ترغیب می‌کند.

بدون شک با توسعه راه‌ها به‌عنوان شریان حیاتی توسعه در استان سمنان، تحولی بزرگ در اقتصاد این استان و دیگر استان‌های هم‌جوار آن صورت گرفته و آن را مهیای جهشی بزرگ در اقتصاد خواهد کرد.

درواقع می‌توان گفت که موانعی کوچک و حل‌شدنی در راه توسعه جاده‌ای در شاهراه کریدوری ایران وجود دارد که مشخص نیست که چرا دولت‌ها و مقامات استانی دولت در سمنان چندان به آن توجه نکرده‌اند؟ آمار بالای تصادفات و سوانح جاده‌ای و سهم بسیار بالای واژگونی از انواع این سوانح یکی از این موانع است که باید فکری برای آن اندیشیده شود.

فاصله زیاد شهرهای در مسیر راه‌های استان سمنان کویری بودن و یکنواخت بودن جاده‌های این استان سبب آمار بالای واژگونی در محورهای مواصلاتی استان سمنان شده و درواقع «واژگونی» را به کابوسی برای رانندگان در جاده‌های این استان بدل کرده است.

مسئولان عمرانی و راه‌سازی استان سمنان بارها و بارها به وقوع سوانح از نوع واژگونی در ورودی‌های شهرهای این استان اشاره و بر لزوم توسعه توقفگاه‌های بین‌راهی در 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای استان سمنان تأکید کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد در کنار لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه این توقف گاه‌ها باید نیم‌نگاهی به جذاب سازی بصری جاده‌های یکنواخت و خسته‌کننده استان سمنان نیز داشت.

ارسال نظر