زمان مطالعه: 3 دقیقه

باند بزرگ توزیع داروهای غیرمجاز در کشور متلاشی شد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یکی از بزرگترین شبکه های توزیع داروهای غیرمجاز در سطح کشور با کشف بیش از ۱۶۰ هزار قلم دارو خبر داد.
26 تیر 1400
شناسه : 77186
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77186
270+
بالا
رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یکی از بزرگترین شبکه های توزیع داروهای غیرمجاز در سطح کشور با کشف بیش از ۱۶۰ هزار قلم دارو خبر داد.

حادثه 24 - رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یکی از بزرگترین شبکه های توزیع داروهای غیرمجاز در سطح کشور با کشف بیش از ۱۶۰ هزار قلم دارو خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: اخیرا گزارش‌هایی به پلیس فتا واصل شده بود که حاکی از فعالیت افرادی در فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی بود که در همین راستا تیمی ویژه، رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد. 

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که این افراد اقدام به فروش داروهای غیرمجاز مختلف و به خصوص داروی گلوریا کرده‌اند، گفت: این داروها عوارض وحشتناکی داشته و حتی پلیس نیز پیش از این نسبت به مصرف آن هشدار داده بود، چرا که حتی احتمال مرگ مصرف کنندگان این قرص نیز وجود دارد. 

معظمی گودرزی ادامه داد: در جریان تحقیقات ماموران با افرادی مواجه شدند که مشخص شد جزو نفرات اصلی این باند نیستند و لذا عملیات شناسایی ادامه پیدا کرد تا اینکه مدتی بعد ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی متوجه شدند که سرکردگان اصلی این باند فروش داروهای غیرمجاز سه نفر هستند که از طریق واسطه ها اقدام به فروش این داروها کرده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه با بررسی های بیشتر و اقدامات فنی مشخص شد که این شبکه نه در تهران که در سطح کشور فعال است، گفت: این افراد با تبلیغات اغواکننده و دروغین تحت عنوان لاغری تضمینی، افزایش وزن و ... اقدام به توزیع و فروش این داروها کرده بودند. 

وی ادامه داد: سرانجام پس از اخذ مجوز قضایی، ماموران در عملیات‌های جداگانه هر سه عضو اصلی این باند را شناسایی و دستگیر کردند. همچنین بیش از ۱۶۰ هزار داروی غیرمجاز از جمله همین قرص های گلوریا نیز از محل دستگیری این افراد کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع بوده و در صورت مواجهه با چنین موارد ضمن پرهیز از خرید، موضوع را حتما به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر