زمان مطالعه: 12 دقیقه

گفتگو با جراح زیبایی قلابی / او 60 نفر را زیر تیغ برد

مردی با مدرک دکتری مدیریت خودش را جراح زیبایی جا زد؛ کلینیکی در غرب تهران افتتاح کرد و طبابتش را کلید زد و در مدت چند‌ماه توانست با فریب طعمه‌هایش 60جراحی زیبایی انجام دهد اما شکایت تعدادی از مشتریانش، راز او را فاش کرد.
15 تیر 1400
شناسه : 76871
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76871
378+
بالا
مردی با مدرک دکتری مدیریت خودش را جراح زیبایی جا زد؛ کلینیکی در غرب تهران افتتاح کرد و طبابتش را کلید زد و در مدت چند‌ماه توانست با فریب طعمه‌هایش 60جراحی زیبایی انجام دهد اما شکایت تعدادی از مشتریانش، راز او را فاش کرد.

حادثه 24 - مردی با مدرک دکتری مدیریت خودش را جراح زیبایی جا زد؛ کلینیکی در غرب تهران افتتاح کرد و طبابتش را کلید زد و در مدت چند‌ماه توانست با فریب طعمه‌هایش 60جراحی زیبایی انجام دهد اما شکایت تعدادی از مشتریانش، راز او را فاش کرد.
اسرار طبابت و جراحی‌های این پزشک قلابی از یک‌ماه قبل با مطرح شدن 5شکایت در پلیس آگاهی تهران برملا شد. یکی از شاکیان که زنی 50ساله بود به مأموران گفت: من مدت‌ها قبل در زمینه پاکسازی پوست صورت دوره دیده بودم و هرازگاهی کار پاکسازی را انجام می‌دادم. چند وقت قبل از طریق یکی از دوستانم با مردی که خودش را سامان معرفی می‌کرد آشنا شدم. سامان مردی جوان بود که می‌گفت متخصص اورولوژی از آمریکا و فوق‌تخصص لاپاراسکوپی از ایتالیاست. سامان مدعی بود که در آمریکا جراحی زیبایی زیادی انجام داده و به‌تازگی در مرزداران کلینیکی افتتاح کرده است.
وی ادامه داد: سامان از من خواست که در کلینیکش با او همکاری کنم. برای اطمینان از کلینیک او بازدید کردم و رفتارش به‌گونه‌ای بود که اصلا به وی شک نکردم. حتی وقتی به او گفتم که خواهرم سنگ‌کلیه دارد مرا به بیمارستانی در تهران برد و در آنجا همه کارکنان بیمارستان به او احترام می‌گذاشتند. او گاهی سوار بنز می‌شد و گاهی سوار سانتافه و من فکر می‌کردم دکتر واقعی است و احساس می‌کردم برایم یک موفقیت بزرگی است که در کلینیک او کار کنم. پس از آن هر وقت فردی برای پاکسازی پوست به کلینیک زنگ می‌زد و وقت می‌گرفت، من به آنجا می‌رفتم و این کار را انجام می‌دادم تا اینکه 4اتفاق پشت سر هم افتاد و باعث شد به او مشکوک شوم.
شاکی گفت: اتفاق اول این بود که او گفت آشنایی دارد که می‌تواند دلار دولتی با قیمت پایین بخرد. حرف‌های او وسوسه‌ام کرد و 87میلیون تومان در اختیارش قرار دادم اما او نه‌تنها دلاربرایم تهیه نکرد بلکه فقط بخشی از پول مرا پس داد و گفت باید صبر کنم تا دوستش مابقی پول را به او بدهد. او همچنین گفت که می‌تواند حواله خودروی206 برایم با قیمت پایین تهیه کند که من 145میلیون تومان به حسابی که گفته بود واریز کردم اما تا حالا از ماشین خبری نشده است. اتفاق سوم اما باعث شد که بیشتر به او مشکوک شوم.
شاکی ادامه داد: من 2خواهرزاده دارم که گوش‌های آنها از نظر زیبایی مشکل دارد. سامان گفت که حاضر است با مبلغ کمتری نسبت به بقیه کلینیک‌ها گوش آنها را عمل کند. اما جراحی‌ها موفقیت‌آمیز نبود و گوش‌های خواهرزاده‌هایم دچار خونریزی و از نظر ظاهری زشت‌تر از قبل شدند. این اتفاق باعث شد که آنها دچار افسردگی شوند و چهارمین اتفاق  که شک مرا درباره سامان به یقین تبدیل کرد، ماجرای کاشت ابرو بود. قرار شد سامان کاشت ابرو برایم انجام بدهد. او از پشت سرم بخشی از پوست سرم را برداشت اما موفق به انجام کاشت نشد. او بخشی از پوست را داخل یخچال گذاشت و گفت چند روز دیگر باید جراحی را انجام بدهد و دیگر مطمئن شدم که وی جراح قلابی است.
مهرهای قلابی 
بقیه شاکیان نیز افرادی بودند که از نتیجه جراحی زیبایی که سامان انجام داده بود ناراضی بودند. شکایت 5زن و مرد در این پرونده ثبت شده بود و تحقیقات پلیس نشان می‌داد که متهم ظرف چند‌ماه گذشته روی آنها جراحی زیبایی بینی، کاشت مو، کاشت ابرو و جراحی گوش انجام داده اما شاکیان پس از جراحی دچار خونریزی‌های شدید شده و از نتیجه عمل رضایت نداشتند.
در این شرایط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات در این پرونده را آغاز کردند. آنها به تحقیق درباره سامان پرداختند و متوجه شدند که وی سابقه جعل و کلاهبرداری دارد. او دکتری مدیریت داشت اما خودش را جراح پلاستیک جا زده و 60عمل جراحی زیبایی انجام داده بود. مأموران پلیس با شناسایی کلینیک وی، راهی آنجا شدند و متهم را درحالی‌که قصد انجام یک جراحی تازه داشت گیر انداختند. آنها در بازرسی کلینک ۹۴مهر قلابی مربوط به دانشگاه شهیدبهشتی، قوه‌قضاییه، نظام‌پزشکی و... پیدا کردند که همه آنها جعلی بود و همچنین یک قبضه اسلحه و 8تیر جنگی نیز از کلینیک متهم کشف شد.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران دراین‌باره گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد جراح قلابی دارای 3سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری است. او که 34ساله است از سال گذشته جراحی‌هایش را در منطقه مرزداران آغاز کرده بود. در ادامه بررسی‌ها همدست متهم نیز شناسایی و دستگیر شد.
به‌گفته سردار لطفی تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای کشف حقایق بیشتری در این پرونده ادامه دارد.
عشق جراحی
متهم متولد سال66 است و می‌گوید از کودکی اعتمادبه‌نفس بالایی داشته است. او دکتری مدیریت دارد و می‌گوید سال‌هاست که در زمینه جراحی مطالعات زیادی داشته و عاشق علم پزشکی است. همین اعتمادبه‌نفس بالا و علاقه عجیب او به جراحی باعث شده تا برای کسب درآمد بیشتر، خودش را جراح زیبایی جا بزند.
فکر نمی‌کردی با این کارت با جان افراد بازی می‌کنی و اگر اشتباهی مرتکب شوی ممکن است جان فردی را بگیری؟
من تبحر زیادی در علم پزشکی و جراحی داشتم. از اسفند پارسال که کلینیکم را افتتاح کردم تا تیر امسال حدود 60عمل جراحی انجام دادم و همه رضایت کامل داشتند به جز 5نفر که درباره آنها هم باید بگویم که گاهی ممکن است اشتباهات جزئی پیش بیاید. البته به سیستم ایمنی بدن افراد هم بستگی دارد. برخی که ضعیف‌تر باشند خونریزی‌هایشان بیشتر است!
چه شد که تصمیم گرفتی کلینیک تاسیس کنی؟
من دکتری مدیریت دارم. تحصیل‌کرده‌ام و سال‌هاست که مقالات و کتاب‌های زیادی در زمینه جراحی خوانده‌ام. حتی بارها به اتاق عمل رفته‌ام و از نزدیک جراحی‌های زیبایی را دیده‌ام. چون خیلی باهوش هستم مراحل عمل را به‌خاطر سپردم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم اقدام به جراحی کنم. هم به‌خاطر علاقه‌ام و هم به‌دلیل کسب درآمد بیشتر تصمیم به افتتاح کلینیک گرفتم. اسفند‌ماه کلینیک را در منطقه مرزداران تاسیس کردم اما قبل از آن هم هرازگاهی در خانه‌ام جراحی زیبایی انجام می‌دادم.
چه نوع جراحی‌هایی؟
جراحی زیبایی بینی، گوش، جراحی‌های پلاستیک صورت و کاشت مو. من بارها عمل جراحی کاشت مو را از نزدیک دیده بودم و دیگر حرفه‌ای شده بودم. هیچ جای کار من ایرادی نداشت. فقط تخصص واقعی نداشتم و برای همین تصمیم گرفتم خودم را جراح جا بزنم. مدارک یک جراح را پیدا کردم و مهرش را جعل کرده و خودم را یک جراح واقعی جا زدم اما علم من واقعا در سطح یک جراح واقعی است! علاوه‌بر اینها کار تزریق ژل لب، انواع روتین‌های پوستی، تزریق بوتاکس و... را در کلینیکم انجام می‌دادم و انجام این کارها برایم مثل آب خوردن بود و در مقابل جراحی بینی و کاشت مو چیزی نبود!
برای انجام هر عمل چقدر پول می‌گرفتی؟
بستگی به نوع جراحی داشت اما معمولا عمل‌ها از 5میلیون تومان به بالا بود.
در مخفیگاهت 94مهر مختلف کشف شده، از آنها چه استفاده‌ای می‌کردی؟
به خاطر کارم ناچار بودم مهر سازمان‌های مختلف را جعل کنم. چون برای بیمارانم نسخه می‌نوشتم.
اسلحه چطور؟
از قبل خریده بودم. برای حفاظت از خودم!
سوابق قبلی ات چه بودند؟
سابقه جعل و کلاهبرداری دارم و به‌خاطر پرونده قبلی تحت تعقیب دادسرای ناحیه 5هستم. اما موضوع مهمی نبود. من خیلی تبحر دارم و باهوشم و نباید فردی مثل من زندانی شود! 

ارسال نظر