زمان مطالعه: 4 دقیقه

هم باشگاهی زن جوان آبرویش را در اینستاگرام برد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری متهمی که اقدام به اخاذی از هم‌باشگاهی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.
09 تیر 1400
شناسه : 76732
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76732
409+
بالا
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری متهمی که اقدام به اخاذی از هم‌باشگاهی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری متهمی که اقدام به اخاذی از هم‌باشگاهی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ مهدی قاسمی امروز اظهار کرد: خانم جوانی در حالیکه مضطرب و نگران بود به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت از سوی ادمین یک صفحه اینستاگرامی، تهدید به انتشار تصاویر حریم خصوصی و حتی یک تصویر شخصی شاکیه را نیز برای صحت ادعای خود برای وی ارسال کرده و درخواست مبالغی وجه نقد جهت انتشار نکردن تصاویر کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: علی‌رغم استفاده متهم از عوامل پنهان‌ساز هویتی، در کمتر از ۴۸ ساعت، هویت واقعی ادمین صفحه اینستاگرامی تهدیدکننده، شناسایی و استخراج که با هماهنگی مرجع قضایی، نامبرده که خانمی هم سن و سال شاکیه بوده، احضار شد.

قاسمی تصریح کرد: متهمه پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه بزه و جرمی شد ولی وقتی با ادله دیجیتال گردآوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا مواجه شد، به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشریح چگونگی ارتکاب جرم، اعلام داشت که من هم در همان سالن ورزشی که شاکیه برای دو روز در هفته به آن محل جهت ورزش مراجعه می‌کند جهت تمرینات ورزشی حضور می‌یابم و یک روز به طور اتفاقی به گوشی تلفن همراه وی برای دقایقی دسترسی پیدا کردم، متوجه شدم که رمز و پسورد ندارد، با مشاهده تصاویر موجود در گالری گوشی وسوسه شده و تعدادی از آنها را به گوشی خودم منتقل کردم  و به جهت دریافت پول، از طریق اینستاگرام وی را تهدید به انتشار تصاویر حریم خصوصی کرده و فکر نمی‌کردم که شناسایی و دستگیر شوم.

این مقام مسئول گفت: در نهایت با توجه به اعتراف صریح متهمه پرونده تکمیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

قاسمی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: تجهیزات هوشمند همراه به هیچ عنوان محل مناسبی جهت ذخیره تصاویر شخصی نبوده و در صورت تصویربرداری احتمالی از حریم خصوصی خود یا خانواده، در اولین فرصت و قبل از اتصال به اینترنت، می‌بایست آنها را به یک حافظه ذخیره‌ساز جانبی منتقل و از رمز و پسورد ترکیبی شخصی جهت تجهیزات خود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

ارسال نظر