زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرایط واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان اعلام شد

طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.
09 تیر 1400
شناسه : 76725
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76725
1531+
بالا
طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

حادثه 24 - طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال حاانجام نشده و سازمان تامین اجتماعی زمان مشخصی را برای واریز آن اعلام نمی‌کند.

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

در این واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آن‌ها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند. اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

در این راستا علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود، اما به آن عمل نکرد.

او عنوان می‌کند که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند. او می‌گوید: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود. این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران در ارتباط با افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: «وام ضروری بازنشستگان کارگری از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش یافته و همه‌ی مجوزهای آن نیز صادر شده است. قرار است وام هفت میلیون تومانی از تیرماه پرداخت شود و اگر مشکلی نباشد، ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.»

او  توضیح می‌دهد: «امیدواریم مشکلات سایت و سامانه اینترنتی آن حل شود تا بازنشستگان بتوانند مراحل ثبت نام سایت را غیرحضوری و آنلاین انجام دهند.»

به گفته دهقان کیا، سهمیه این وام محدود است و قطعا همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما مشمولان دارای شرایط از تیرماه هفت میلیون تومان وام خواهند گرفت.

 علاوه بر مواردیکه گفته شد با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال این ماده قانونی و افزایش مزایای جانبی سبب شد، دریافتی هیچ مستمری‌بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نباشد.

در این راستا مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در تاریخ ۶ خرداد در نشست خبری در خصوص این متناسب‌سازی اعلام کرد: «برای ترمیم حقوق جامعه بازنشستگی کشور طی یک سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای افزایش حقوق این جمعیت، متناسب‌سازی و همچنین همسان‌سازی انجام پذیرفت.»

ارسال نظر