زمان مطالعه: 2 دقیقه

حکم قصاص سعید مومیوند، محیطبان همدانی نقض شد

قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص محیطبان همدانی را برای سومین بار نقض و او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.
06 تیر 1400
شناسه : 76590
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76590
540+
بالا
قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص محیطبان همدانی را برای سومین بار نقض و او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.

حادثه 24 - قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص محیطبان همدانی را برای سومین بار نقض و او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.

«حجت لطفی»، رئیس اداره بازرسی و مسئول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان در این باره گفت: «سعید مومیوند» محیطبان همدانی که به علت درگیری با شکارچیان متخلف در زندان به سر می‌برد، از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

وی در ادامه گفت: طبق ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی این قتل در جریان درگیری رخ داده و «شبه عمد» تشخیص داده شده است.

بر این اساس محیطبان همدانی به پرداخت یک فقره دیه مرد مسلمان و تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت قبلی محکوم شده است. رئیس اداره بازرسی و مسئول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان ادامه داد: همچنین «نورمحمدیان» همکار این محیطبان نیز که پیشتر به اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با توجه به محرز شدن شبه عمدی بودن قتل، از معاونت در قتل مبرا و برای او نیز رأی برائت صادر شده است.

سال ۹۵ سعید مومیوند محیطبان به اتفاق سایر همکارانش حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده «نشر» با افراد مسلح در این منطقه مواجه شده که این امر منجر به درگیری و فرار یکی از سه سرنشین با اسلحه شد. وی پس از اخطار فراوان به قصد شلیک هوایی اقدام به تیراندازی کرد اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه، تیر ناخواسته به فرد اصابت کرده و به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.

فرد مصدوم پس از ۱۷ روز کما، جان خود را از دست داد و پس از کش و قوس‌های زیاد، رأی قصاص برای محیطبان صادر و در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد که با پیگیری‌های انجام شده این حکم از سوی سازمان محیط‌‌ زیست مورد اعتراض قرار گرفت و پس از دو بار رفت و برگشت پرونده، برای بار سوم اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال و این دیوان رأی صادره را مبنی بر حکم اعدام نقض کرد.

ارسال نظر