زمان مطالعه: 4 دقیقه

مرگبارترین حوادث اتوبوسی ایران / مرگ 105 نفر بخاطر بریدن ترمز

نقص فنی سیستم ترمز در اتوبوس‌های مسافربری عامل بسیاری از حوادث مرگبار اتوبوسی در سراسر کشور بوده است. حوادثی که جان افراد زیادی را گرفت و باعث شد که ده‌ها نفر مجبور شوند بقیه عمرشان را با نقص عضو یا معلولیت بگذرانند. فقط در 9 حادثه که در 5 سال اخیر اتفاق افتاد دست کم 105 نفر جان خود را از دست دادند.
05 تیر 1400
شناسه : 76566
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76566
363+
بالا
نقص فنی سیستم ترمز در اتوبوس‌های مسافربری عامل بسیاری از حوادث مرگبار اتوبوسی در سراسر کشور بوده است. حوادثی که جان افراد زیادی را گرفت و باعث شد که ده‌ها نفر مجبور شوند بقیه عمرشان را با نقص عضو یا معلولیت بگذرانند. فقط در 9 حادثه که در 5 سال اخیر اتفاق افتاد دست کم 105 نفر جان خود را از دست دادند.

حادثه 24 - نقص فنی سیستم ترمز در اتوبوس‌های مسافربری عامل بسیاری از حوادث مرگبار اتوبوسی در سراسر کشور بوده است. حوادثی که جان افراد زیادی را گرفت و باعث شد که ده‌ها نفر مجبور شوند بقیه عمرشان را با نقص عضو یا معلولیت بگذرانند. فقط در 9 حادثه که در 5 سال اخیر اتفاق افتاد دست کم 105 نفر جان خود را از دست دادند.

واژگونی خونین اتوبوس

اول اردیبهشت سال95 اتوبوسی در مسیر تهران - ساری به‌علت انحراف و تغییر مسیر به لاین مخالف دچار سانحه شد. سرنشینان اتوبوس از مسافران پرواز لغو شده تهران - ساری بودند که قصد داشتند با اتوبوس راهی مقصد شوند اما بر اثر واژگونی اتوبوس 12نفر کشته و 18نفر مجروح شدند. به گزارش پلیس، راننده اتوبوس با شنیدن بوق ترمز به نقص فنی اتوبوس پی برده اما در همان لحظه به دور موتور و چرخ‌ها افزوده شد و اتوبوس پس از برخورد به گارد ریل و کوه واژگون شد.

اتوبوس مرگ در جاده چالوس

12خرداد سال95 سقوط اتوبوسی به دره 250متری در جاده چالوس، جان 24نفر را گرفت و باعث مجروح شدن 12نفر شد. این اتوبوس حامل گردشگران عراقی بود که به‌دلیل نقص فنی در سیستم ترمز نرسیده به تونل کندوان به داخل دره سقوط کرد. به‌گفته شاهدان، راننده به‌خاطر نقص در سیستم ترمز کنار جاده توقف کرده بود که ناگهان اتوبوس شروع به حرکت و پس از برخورد با کوه به داخل دره سقوط کرد.

سقوط اتوبوس سربازان به دره

ساعت یک بامداد دوم تیرماه سال95 یک دستگاه اتوبوس حامل سربازان که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود تا سربازان پادگان 05 کرمان راهی مرخصی شوند در گردنه لای‌رز شهرستان نی‌ریز ترمز برید و لحظاتی بعد به دره سقوط کرد. در این حادثه 19سرباز جانشان را از دست دادند و دست‌کم 16نفر نیز زخمی شدند.

اردوی خونین

۱۶ اردیبهشت96 یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان مدرسه دخترانه اندیشه رباط کریم جهت بازدید پارک ژوراسیک عازم تهران بود که به‌دلیل مستهلک بودن اتوبوس و نقص فنی ترمز از مسیر خارج و پس ازبرخورد با حفاظ کنار کانال موجود درمحل به داخل آن  وارد شد. در اتوبوس ۳۴دانش‌آموز حضور داشتند که ۷نفر دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا شدند.

سقوط به دره جاجرود

22شهریور96 و به‌دنبال سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری به دره جاجرود، دست‌کم ۱۱نفر کشته و ۲۷نفر مجروح شدند. پس از این حادثه و با حضور دادستان تهران در محل تحقیقات آغاز و مشخص شد که علت سقوط اتوبوس به دره، نقص فنی سیستم ترمز بوده است.

اتوبوس مرگ در مسیر گنبد

ساعت 18 و 55 دقیقه یکشنبه 14آبان96 اتوبوسی که از تهران به مقصد شهرستان گنبد در استان گلستان در حرکت بود در جنگل‌های مازندران ترمز برید و یک کیلومتر در سراشیبی بدون ترمز حرکت و در نهایت با یک خودروی سواری و دیوار بتنی برخورد کرد. در این حادثه 14نفر جانشان را از دست دادند و 24نفر مصدوم شدند.

اتوبوس دانشجویان

ظهر چهارم دی‌ماه سال97 یک دستگاه اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران که در حال انتقال دانشجویان بود، در شیب جاده ترمز برید و از مسیر خارج و لحظاتی بعد واژگون شد. در این حادثه ۱۰نفر (۸دانشجو، راننده و پدر یکی از دانشجویان) کشته و ۲۶نفر زخمی شدند که چند نفر از مصدومان این حادثه تا مدت‌ها پس از آن همچنان تحت درمان قرار داشتند.

تصادف زنجیره‌ای

حدود ساعت14:50 روز پنجشنبه 11بهمن سال97 در محدوده جاده دماوند در شرق استان تهران، یک دستگاه اتوبوس ولوو به‌دلیل نقص فنی سیستم ترمز با ۱۲دستگاه خودروسواری برخورد کرد که در این حادثه ۹نفر مجروح شدند.

سفر ناتمام به بندرعباس

حدود ساعت8:20 صبح 14اسفند99 اتوبوس مسافربری که از زاهدان به سمت بندرعباس در حرکت بود در محور منوجان به رودان و در محدوده تونل رودان ترمز برید و لحظاتی بعد با یک کامیون تصادف کرد. در این حادثه 6نفر جان باختند و 29نفر مجروح شدند.

ارسال نظر