زمان مطالعه: 8 دقیقه

مادر و فرزند بندرعباسی در جشن مرگ قربانی شدند

پرونده ای با موضوع « مسبب قتل» بر روی میز شعبه ویژه قتل دادسرای بندرعباس تشکیل شد. اما موضوع این پرونده متفاوت‌تر از پرونده آن شعبه است که از مرگ مادر و فرزندی در جشن تولد حکایت دارد. جشنی که کرونا در آنجا می رقصید و به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مهمانان، جولان می داد. جشنی که مانند دیگر مراسمات برای شادمانی برپا شده بود اما به فاجعه منتهی شد.
23 خرداد 1400
شناسه : 76150
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76150
305+
بالا
پرونده ای با موضوع « مسبب قتل» بر روی میز شعبه ویژه قتل دادسرای بندرعباس تشکیل شد. اما موضوع  این پرونده متفاوت‌تر  از پرونده آن شعبه  است که از  مرگ مادر و فرزندی در جشن تولد  حکایت دارد. جشنی که کرونا در آنجا می رقصید و به علت عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی از سوی مهمانان، جولان می داد. جشنی که مانند دیگر مراسمات  برای شادمانی برپا شده بود  اما به فاجعه منتهی شد.

حادثه 24 - پرونده ای با موضوع « مسبب قتل» بر روی میز شعبه ویژه قتل دادسرای بندرعباس تشکیل شد. اما موضوع  این پرونده متفاوت‌تر  از پرونده آن شعبه  است که از  مرگ مادر و فرزندی در جشن تولد  حکایت دارد. جشنی که کرونا در آنجا می رقصید و به علت عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی از سوی مهمانان، جولان می داد. جشنی که مانند دیگر مراسمات  برای شادمانی برپا شده بود  اما به فاجعه منتهی شد.

 مدتی قبل مردی 37 ساله  به همراه مادرش که در جشن تولدی دعوت بودند به کرونا مبتلا شدند. جشن تولد غم انگیزی که باعث انتشار ویروس بین مدعوین شد.آنها روز به روز حالشان بد  و بدتر می شد تا اینکه در بیمارستان بستری شدند و در آنجا علیرغم تلاش پزشکان جان سپردند. دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس  در این خصوص گفت: به دنبال گزارش رسیده از سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص برگزاری یک مراسم جشن تولد و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در آن که منجر به فوت فردی ۳۷ ساله و مادر وی شده ،با صدور دستورهای لازم ، پرونده ای به شعبه ویژه قتل دادسرای بندرعباس ارجاع و مراتب به منظور رسیدگی به موضوع «تسبیب در قتل»،  هم اکنون در حال پیگیری است.مجتبی قهرمانی هشدار داد  که دستگاه قضایی هرمزگان با مسببان شیوع کرونا و ناقضان دستور العمل های بهداشتی قاطعانه برخورد می‌کند. وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حفظ سلامت جامعه، افزود: اجرای شیوه نامه های بهداشتی توسط همه شهروندان امری الزامی است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.قهرمانی بر ضرورت خودداری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم جشن و عزا در شرایط حال حاضر هرمزگان تاکید کرد.  آمار مرگ و میرها به خاطر مراسمات تولد، دورهمی و عروسی ها بالا است و هر چند وقتی مسوولان علوم پزشکی هرمزگان از مرگ دختر خانواده ، عروس خانواده ، خواهر و برادر و...خبر می دهند که در مراسمات این چینی دعوت شده بودند ...

 افزایش مرگ کرونایی و شهرستانهای آلوده

هفته ای که گذشت شمار فوتی‌های قطعی ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته قبل آن  ۲۰ درصد افزایش یافته وموارد تست و غربالگری نیز به علت تعطیلات و کاهش مراجعان سرپایی ۷ درصد کاهش داشته است.شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، قشم، سیریک، بشاگرد و بندرخمیر آلوده‌ترین شهرستان‌های هرمزگان بودند و هستند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه  جمعه گذشته رکورد دیگری در شمار مبتلایان  کرونا در هرمزگان رقم خورد گفت: فقط در طی 24 ساعت گذشته  آزمایش کرونای 968 نفر مثبت شد. دکتر فاطمه نوروزیان افزود:اکنون همه شهرستان‌های استان وضعیت خوبی ندارند، اما شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، بندرلنگه و تا حدودی قشم نسبت به دیگر شهرستان‌ها وضعیت حادتری دارند.

 شهرک پیامبراعظم و کوی نیایش

به گفته نوروزیان،روستاهای آلوده تر اطراف بندرعباس شامل  محله نو ایسین، پشته ایسین، سرریگ ایسین، شهر تخت، سرخون،  چاهو، شهرو،خونسرخ، بوستانو، خرسین، زاکین  است  و محلات آلوده تر در بندرعباس نیز  کوی ملت، ششصد دستگاه ، امیرآباد، اوزیها، دوراهی ایسینی، آیت الله غفاری، تپه الله اکبر، مهرگان، صادقیه، آزاد شهر، فرودگاه قدیم،گلشهر جنوبی، نخل ناخدا، 22 بهمن، اسلام آباد، الهیه شمالی و جنوبی، پیامبراعظم، کوی نیایش و کوی نور گزارش شده است. این مقام مسوول محلات آلوده تر شهرستان بندرعباس شهرک پیامبراعظم و کوی نیایش نام برد و گفت:روستا‌های سرخون، منطقه سیاهو و شهر تخت هم آلوده‌ترین روستا‌های استان هستند.

  تهویه مناسب

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش مهم تهویه در جلوگیری از شیوع کرونا افزود:تهویه مناسب در خانه و محیط‌های سربسته، استفاده از ماسک، رعایت فاصله دو متری، شرکت نکردن در تجمعات و شستشوی مرتب دست‌ها را از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلای به کرونا است.وی ادامه داد:در یکی دورهمی خانوداگی با حضور شش نفر در یک اتاق، در صورت مبتلا بودن یک نفر از آن‌ها به کرونا، حتی در صورت استفاده همه افراد از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، پس از ۴ ساعت ۴ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند.نوروزیان اضافه کرد: در همین شرایط و در صورت وجود تهویه مناسب در اتاق و کاهش زمان دورهمی، تنها احتمال ابتلای یک نفر از آن‌ها وجود دارد.

  معرفی بانیان مراسم به دستگاه قضا

فرماندار شهرستان رودان در یازدهمین جلسه ستاد کرونا شهرستان همکاری شهروندان برای عبور از شرایط کرونایی لازم و ضروری دانست.مصطفی غلامپور افزود: بیشترین میزان شیوع کرونا در رودان بر اساس آمارها، از دورهمی ها و مراسمات ختم و بخصوص عروسی ها صورت گرفته است؛ لذا با برگزارکنندگان مراسم ختم و عروسی به شدت برخورد می ‌شود.مدیرشبکه بهداشت و درمان رودان نیز ضمن تشریح وضعیت کرونا در شهرستان اعلام کرد: میزان ابتلا به کرونا در شهرستان به طرز چشمگیری رو به افزایش است و با توجه به این شرایط بحرانی هرگونه تجمع و دورهمی همچون مجالس عروسی ممنوع است و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم از برگزاری مجلس عروسی در وضعیت قرمز کرونایی به‌شدت پرهیز کنند.

دکتر عباس علیمراد افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و جلوی شیوع بیشتر این ویروس در شهرمان را بگیریم. هر کوتاهی مردم و مسئولان در رعایت الزامات مقابله با کرونا یعنی بازی با جان خود و دیگران و همه مسئولان باید مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را با حساسیت و جدیت اجرایی کنند.

ارسال نظر