زمان مطالعه: 2 دقیقه

5 نفر از عاملان انتشار خبر کذب کودک ربایی در خراسان شمالی دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: ۹ نفر از عاملان انتشار خبر کذب کودک ربایی ، در فضای مجازی استان شناسایی و پنج نفر از عوامل اصلی این خبر دستگیر شدند.
21 خرداد 1400
شناسه : 76098
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76098
303+
بالا
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: ۹ نفر از عاملان انتشار خبر کذب کودک ربایی ، در فضای مجازی استان شناسایی و پنج نفر از عوامل اصلی این خبر دستگیر شدند.

حادثه 24 - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: ۹ نفر از عاملان انتشار خبر کذب کودک ربایی ، در فضای مجازی استان شناسایی و پنج نفر از عوامل اصلی این خبر دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف شاکری  افزود : پلیس فتا پس از انتشار این خبر بررسی را برای شناسایی متهمان شروع کرد که خوشبختانه عاملان اصلی آن شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر و مابقی متهمان نیز بزودی دستگیر و تحویل قانون می شوند.

وی اظهار داشت : پرونده عاملان انتشار این اخبار کذب و نادرست برای در نیروی انتظامی در حال پیگیری است و پس از تکمیل برای برخورد قانونی در اختیار دادگستری کل استان خراسان شمالی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته این افراد خبر کذب مربوط به کودک ربایی در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان در سطح گسترده ای در فضای مجازی منتشر کردند که باعث نگرانی برخی از خانواده ها در این استان شدند.

رییس پلیس فتا استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : برخی از افراد بدون اطلاع از صحت و سقم  اخبار،  این مطالب غیر واقع  را در فضای مجازی منتشر می کنند و ناخودآگاه نگرانی مردم به خصوص برخی خانواده ها را فراهم می کنند.

وی گفت : انتشار هرگونه اخبار کذب و شایعه پراکنی در فضای سایبری جرم محسوب می شود و عاملان انتشار آن نیز تحت  پیگرد قانونی قرار می گیرند.

سرهنگ شاکری با بیان این که پلیس با افرادی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت و ناامنی اجتماعی در فضای مجازی می کنند،  برخورد می کند و شهروندان نیز موارد مشابه در این خصوص را  می توانند  از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریتهای سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir   اطلاع دهند تا جلوی انتشار این قبیل شایعات گرفته شود

ارسال نظر