زمان مطالعه: 4 دقیقه

غرق شدن 3 کودک در استخر

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام هشدار از حوادث غرق شدگی در استان فارس، گفت: امروز ۳ کودک در استخری در شهرستان سپیدان دچار غرق شدگی شدند.
19 خرداد 1400
شناسه : 76074
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/76074
491+
بالا
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام هشدار از حوادث غرق شدگی در استان فارس، گفت: امروز ۳ کودک در استخری در شهرستان سپیدان دچار غرق شدگی شدند.

حادثه 24 - رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام هشدار از حوادث غرق شدگی در استان فارس، گفت: امروز ۳ کودک در استخری در شهرستان سپیدان دچار غرق شدگی شدند.

هر ساله با فرار سیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا افراد زیادی برای خنک شدن دل به رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و استخر‌ها می‌زنند که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و بی‌توجهی به هشدار‌ها شاهد جان باختن تعدادی از هم استانی‌های خود هستیم.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظهر امروز گزارش غرق شدگی 3 کودک درون استخری در باغ به سامانه 115 اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان-جاده رودبال اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه 3 کودک درون استخر سقوط کردند که 2 نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک 9 ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق شدگی نجات داده شد.

مرادیان ادامه داد: دو کد اورژانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام که یک کودک توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس استان فارس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون 26 مورد گزارش غرق شدگی به سامانه 115 اورژانس استان گزارش شده است، گفت: متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ 11 نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

رئیس اورژانس استان فارس در پایان از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مرادیان نیمه اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود که از ابتدای امسال تاکنون 9416 ماموریت جاده‌ای توسط تیم‌های امدادی اورژانس انجام شده است که از این تعداد 7 ماموریت به غرق شدگی در رود‌ها، استخرها و سد‌ها ختم شده است.

ارسال نظر