زمان مطالعه: 3 دقیقه

پرونده قاتل مهدی مجلل و میکائیل هاشمی در دادگاه / چوبه دار در انتظار قاتل 2 محیط بان زنجانی

دو ماه پس از شهادت دو محیط بان در منطقه فیله خاصه زنجان تازه ترین یافته های پلیس حاکی از این است که یکی از متهمان هیچ نقشی در این جنایت نداشته است اما دومین متهم به قتل هر دو محیط بان اعتراف کرد.
11 خرداد 1400
شناسه : 75805
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75805
934+
بالا
دو ماه پس از شهادت دو محیط بان در منطقه فیله خاصه زنجان تازه ترین یافته های پلیس حاکی از این است که یکی از متهمان هیچ نقشی در این جنایت نداشته است اما دومین متهم به قتل هر دو محیط بان اعتراف کرد.

حادثه 24 - دو ماه پس از شهادت دو محیط بان در منطقه فیله خاصه زنجان تازه ترین یافته های پلیس حاکی از این است که یکی از متهمان هیچ نقشی در این جنایت نداشته است اما دومین متهم به قتل هر دو محیط بان اعتراف کرد.

عصر روز 16 فروردین ماه امسال دو نفر از محیط‌بانان زنجانی به نام های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند اما سرنشینان نیسان سرعت خودرو را بیشتر کرده و تلاش کردند فرار کنند. تصمیم شکارچیان برای فرار و تلاش محیط بانان برای متوقف کردن آنها به تعقیب و گریزی تمام تبدیل شد. شکارچیان به سوی جاده زنجان- قزوین گریختند وارد جاده ای فرعی شدند اما شکارچیان ناگهان خودروی شان را متوقف کرده و شروع به تیراندازی به سوی محیط بانان کردند و هر دو نفر را به شهادت رساندند.

این جنایت در شرایطی اتفاق افتاد که هیچ کس از آن اطلاعی نداشت تا اینکه صبح روز بعد گروههای جستجو توانستند پیکرهای دو محیط بان شهید را کشف کنند. پوکه های فشنگ کشف شده در محل حادثه نشان می داد شکارچیان با سلاح جنگی تیراندازی کرده اند. آنها تلاش کرده بودند ردی از خود به جا نگذارند اما ساعتی بعد یکی از آنها دستگیر شد و چند ساعت بعد دومین متهم نیز به دام افتاد. همچنین در بازرسی از منزل متهمان گوشت شکار و اسلحه نیز کشف شد.

با دستگیری متهمان بازجویی از آنها برای روشن شدن ابعاد مختلف شهادت محیط بانان آغاز شد. بررسی ها نشان می داد که یکی از دستگیرشدگان در این حادثه دخالتی نداشته اما دومین متهم به قتل محیط بانان اعتراف کرد.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در این باره گفت: در جریان پرونده قتل دو محیط‌بان زنجانی، چندین متهم از سوی پلیس آگاهی استان زنجان برای بازجویی و بررسی‌های لازم دستگیر شدند که پس از انجام تحقیقات مشخص شدن یکی از شکارچیان قاتل است. وی در رابطه با انگیزه قتل دو محیط‌بان زنجانی گفت: متهم اصلی انگیزه اش از این جنایت را همراه داشتن اسحله غیرمجاز، شکار غیرمجاز و ترس از دستگیر شدن مجازات اعلام کرد. این متهم هرچند سابقه کیفری نداشت اما پیش از این چندین مرتبه شکار غیرمجاز انجام داده بود. به گفته وی متهم به قتل هم اکنون در بازداشت به سر می برد و قرار است به زودی محاکمه شود.

از سوی دیگر اسماعیل قلی زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد وگفت: هرچند ابتدا ابهاماتی در این خصوص وجود داشت و متعهم اصلی شکارچی دیگری را بعنوان شریک جرم معرفی کرده بود اما در ادامه به صراحت به جرم خود اقرار کرد و گفت که این ۲ محیط بان زنجانی را به تنهایی به شهادت رسانده و شریک جرم نداشته است. به گفته او پرونده با صدور کیفرخواست از دادسرا به دادگاه کیفری یک استان زنجان ارسال شده است.

ارسال نظر