زمان مطالعه: 3 دقیقه

دو شکارچی یک محیط بان را تا حد مرگ کتک زدند + عکس

یک محیط‌بان حین گشت زنی در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو مورد حمله و ضرب و جرح دو شکارچی قرار گرفت.
06 خرداد 1400
شناسه : 75743
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75743
1367+
بالا
یک محیط‌بان حین گشت زنی در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو مورد حمله و ضرب و جرح دو شکارچی قرار گرفت.

حادثه 24 - یک محیط‌بان حین گشت زنی در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو مورد حمله و ضرب و جرح دو شکارچی قرار گرفت.

محیط بان رضاقلی خسروی از محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو شامگاه چهارشنبه پنجم خرداد ماه این گشت زنی در این منطقه مورد حمله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفت. شکارچیان با ضربات چوب این محیط بان را مصدوم کردند.

در همین پیوند مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به خبرنگار مهر گفت: دو شکارچی غیرمجاز پس از تجاوز به حریم منظقه قمیشلو در حال تعقیب و گریز، با یکی از محیط بانان پارک ملی درگیر و او را مورد ضرب و جرح قراردادند.

وی با بیان اینکه محیط‌بان توسط دیگر محیط‌بانان منطقه به اورژانس بیمارستان شاهین شهر منتقل شد، افزود: این محیط بان شب گذشته در بیمارستان بستری بوده و به دلیل شکستگی سر و بینی اقدامات درمانی لازم برای ایشان انجام شد و پس از اینکه تا حدودی به وضعیت مناسب رسید از بیمارستان مرخص شد.

فرمانده یگان حفاظتی محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه متخلفان و ضاربان شناسایی شدند و مورد پیگرد قانونی هستند و از طریق مراجع قضائی روند دستگیری آنها انجام می‌شود.

جمشیدیان خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی وحوش علفخوار به مزارع اطراف پارک، برای دسترسی به آب و علوفه پناه می‌برند و این امر برخی از متخلفان شکار و صید را به تعدی به این مناطق ترغیب می‌کند.

 این دومین حادثه درگیری و ضرب و شتم محیط‌بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توسط شکارچیان غیرمجاز در ۱۷ روز گذشته است، ۲۱ اردیبهشت سال جاری نیز بر اثر درگیری مسلحانه شکارچیان دو محیط بان مصدوم شدند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و۳۱ گونه خزنده است.

 

ارسال نظر