زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماجرای نجات گروگان با شلیک پلیس در شیراز

مرد شرور با استفاده از قمه، موتورسواری را به گروگان گرفته و مأموران پلیس را تهدید می‌کرد اگر نزدیک شوند جان مرد جوان به خطر می‌افتد، اما مأموران در عملیاتی قاطع با شلیک گلوله به پایش او را زمینگیر و گروگانش را آزاد کردند.
06 خرداد 1400
شناسه : 75741
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75741
455+
بالا
مرد شرور با استفاده از قمه، موتورسواری را به گروگان گرفته و مأموران پلیس را تهدید می‌کرد اگر نزدیک شوند جان مرد جوان به خطر می‌افتد، اما مأموران در عملیاتی قاطع با شلیک گلوله به پایش او را زمینگیر و گروگانش را آزاد کردند.

 حادثه 24 - مرد شرور با استفاده از قمه، موتورسواری را به گروگان گرفته و مأموران پلیس را تهدید می‌کرد اگر نزدیک شوند جان مرد جوان به خطر می‌افتد، اما مأموران در عملیاتی قاطع با شلیک گلوله به پایش او را زمینگیر و گروگانش را آزاد کردند.

ساعت 12:40 ظهر سه‌شنبه به مأموران پلیس شیراز خبر رسید که مردی با استفاده از یک قمه در میدان ‌الله،

قدرت نمایی می‌کند و باعث ترس و وحشت شهروندان شده است. آنطور که شاهدان می‌گفتند او با قمه‌اش به ‌خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده و هیچ‌کس جلودارش نبود. در این شرایط بود که مأموران راهی محل حادثه شدند. همانطور که شاهدان گفته بودند این مرد در حال عربده کشی و قدرت نمایی بود و قمه‌اش را در آسمان می‌چرخاند. مرد شرور که با دیدن پلیس به‌خودش آمده بود از همان لحظه تلاش کرد تا راهی برای فرار پیدا کند. او به‌سوی دیگر میدان فرار کرد و درحالی‌که در محاصره مأموران بود ناگهان به طرف جوان موتورسواری که گوشه‌ای از میدان توقف کرده و روی موتورسیکلتش نشسته بود رفت. او با تهدید قمه جوان را پیاده کرد و درحالی‌که قمه‌اش را زیر گلوی او گرفته بود شروع به تهدید کرد. او همانطور که فریاد می‌کشید از مأموران پلیس دور می‌شد و می‌گفت اگر کسی سد راهش شود جوان موتورسوار را می‌کشد.

جان مرد جوان در خطر بود و هر لحظه امکان داشت مرد شرور که حالا دست به گروگانگیری زده بود، دست به اقدام خطرناکی بزند. به همین دلیل مأموران تلاش کردند تا او را آرام کنند. آنها برای چند دقیقه با او به گفت‌وگو پرداختند و خواستند مرد بی‌گناه را رها کرده و تسلیم شود، اما او درحالی‌که قمه‌اش را در نزدیکی گردن گروگانش گرفته بود او را کشان کشان با خود می‌برد و وضعیت را بدتر می‌کرد. وقتی کار به اینجا کشیده شد مأموران مجبور شدند دست به سلاح ببرند و تیراندازی هوایی کنند. با وجود شلیک 2 تیر هوایی اما گروگانگیر باز هم حاضر نبود خودش را تسلیم کند. او به‌دنبال راهی بود تا بتواند از محاصره پلیس بگریزد. دقایقی از این ماجرا گذشته بود و گروگانگیر حاضر به همکاری با پلیس نبود. به همین دلیل یکی از مأموران در فرصتی مناسب با استفاده از قانون به کارگیری سلاح به پای مرد گروگانگیر تیراندازی کرد و به این ترتیب گروگان او بدون اینکه آسیبی ببند، آزاد شد.

مرد شرور که بر اثر اصابت گلوله دچار خونریزی شده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت.

در همین حال سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس جزئیات بیشتری از این حادثه بازگو کرد و گفت: در این پرونده همکارانم تلاش کردند تا گروگانگیر را به آرامش دعوت کرده و او را وادار به تسلیم کنند، اما او مقاومت کرد و در نهایت همکارانم مجبور به تیراندازی شدند. با این حال وی بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان اعزام شد و حال وی رضایت بخش گزارش شده است. همچنین به گروگان نیز هیچ آسیبی نرسید و هم‌اکنون تحقیقات برای روشن شدن انگیزه این مرد از قدرت نمایی در شهر و گروگانگیری ادامه دارد.

ارسال نظر