زمان مطالعه: 2 دقیقه

حادثه در اصفهان / محبوس شدن هفت نفر در تله سیژ ناژوان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان از محبوس شدن هفت نفر در تله سیژ پارک ناژوان خبر داد.
04 خرداد 1400
شناسه : 75700
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75700
353+
بالا
سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان از محبوس شدن هفت نفر در تله سیژ پارک ناژوان خبر داد.

حادثه 24 - سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان از محبوس شدن هفت نفر در تله سیژ پارک ناژوان خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: ساعت 13 و دوازده دقیقه گزارش محبوس شدن حدود هفت نفر در تله سیژ منطقه تفریحی پارک ناژوان را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: از ایستگاه های یک، صفر و 12 به موقعیت اعزام شدند تا به کمک نردبان سرنشینان تله سیژ را خارج کنند، اما به دلیل وجود درختان این منطقه شرایط خروج این عزیزان راحت نیست و عملیات زمان بر است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان به ایلنا گفت: احتمالا به دلیل نقص فنی این مشکل ایجاد شده و بی برقی نمی تواند دلیل محبوس شدن این افراد باشد؛ زیرا این مجموعه مجهز به ژنراتور برق اضطراری است.

ایستگاه اول تله سیژ در ورودی پارک ناژوان قرار دارد و ایستگاه دوم آن در جنوب زاینده رود و کنار باغ پرندگان واقع شده است.

تله سیژ نوعی از تله کابین ها است که به‌جای کابین و اطاقک محصور از یک‌سری صندلی‌های چهار نفره که دارای ایمنی بسیار بالایی است و توسط اهرم های محکم افراد را مهار و نگهداری می نماید استفاده می‌شود مسافرین می توانند با سوار شدن و نشستن بر روی این صندلی ها در محیط آزاد و بر روی درختان و رودخانه و در ارتفاع بیش از ده متر  از سطح زمین، با سرعت حدود ۳ تا ۵ متر بر ثانیه حرکت نموده و از مناظر طبیعی لذت ببرند.

 تله سیژ ناژوان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است .خط تله سیژ در ایران کمیاب بوده و به جز در استان تهران در سایت های دیزین و دربند و در اصفهان در پارک ناژوان خط تله سیژ دیگری در کشور یافت نمی شود.

ارسال نظر