زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش ساختمان مسکونی در کرج با مدارک جعلی / کلاهبردار فراری دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که با جعل مدارک یک ساختمان مسکونی در شهر کرج اقدام به فروش آن کرده و سپس به خارج از کشور متواری شده بود، بلافاصله پس از بازگشت به کشور دستگیر و روانه زندان شد.
27 اردیبهشت 1400
شناسه : 75408
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75408
221+
بالا
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که با جعل مدارک یک ساختمان مسکونی در شهر کرج اقدام به فروش آن کرده و سپس به خارج از کشور متواری شده بود، بلافاصله پس از بازگشت به کشور دستگیر و روانه زندان شد.

حادثه 24 - رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که با جعل مدارک یک ساختمان مسکونی در شهر کرج اقدام به فروش آن کرده و سپس به خارج از کشور متواری شده بود، بلافاصله پس از بازگشت به کشور دستگیر و روانه زندان شد.

محمد نادربیگی، رییس پلیس آگاهی استان البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی برگزار شد، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری ملکی به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در سال ۱۳۹۷ کلاهبرداران با اطلاع از عدم توانایی جسمی صاحب یک ملک مسکونی در منطقه جهانشهر، اقدام به جعل سند آن واحد مسکونی به نام یک فرد بی سواد کرده و با دادن مبلغی ناچیز او را به محل قرارداد آورده و در یک اقدام متقلبانه ملک را به مالباخته به مبلغ حدود ۴ میلیارد ریال به فروش رسانده و از کشور گریخته اند.

این مقام مسؤول افزود: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه فردی که سند به نام وی خورد بود را در استان همدان شناسایی و با دریافت نیابت قضائی به آن جا اعزام شده و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که کلاهبردار و جاعل اصلی با همدستی همسرش با دادن مبلغی ناچیز از او درخواست کرده اند تا سندی که اطلاعی از جعلی بودن آن نداشته را به نام وی کرده و سپس آن را در مشاور املاک به شخص مورد نظر بفروشند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی رد متهمان اصلی پرونده را در یکی از کشورهای اروپایی زده و در حین انجام اقدامات لازم برای جلب آن‌ها از طریق پلیس بین الملل متوجه شدند که نامبردگان به دلیل پایان مهلت اقامتشان از آن کشور دیپورت شده و به کشور بازگشته اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: بلافاصله کارآگاهان مخفیگاه متهمان در استان مازندران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان پس از ۳ سال دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

وی با اشاره به افزایش قیمت املاک در سال‌های اخیر یادآور شد: هم اکنون کارشناسان قیمت ملکی که در سال ۹۷ کلاهبرداران به مالباخته به فروش رسانده اند را بیش از 40 میلیارد ریال برآورده کرده‌اند.

ارسال نظر