زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتشار عکس های خصوصی همسر مطلقه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر قانون جرم است.
26 اردیبهشت 1400
شناسه : 75366
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/75366
285+
بالا
رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر قانون جرم است.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر قانون جرم است.

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند خانم و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد فردی ناشناس با انتشار تصاویر شخصی وی در بین اقوام، باعث هتک حیثیت وی شده است.

وی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، پرونده تشکیل و با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل ایجاد مزاحمت که همسر سابق شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا ادامه داد : متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و انگیزه خود از این اقدام غیراخلاقی و به دور از منزلت اجتماعی را انتقام‌جویی اعلام کرد و در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال شد.

جمالی ادامه داد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر قانون جرم تلقی می‌شود و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

ارسال نظر