زمان مطالعه: 2 دقیقه

5قلوهای اراکی چشم انتظار کمک / پدر 5 قلوها: چند بار تصمیم گرفتم بچه هایم را واگذار کنم

3سال پس از به دنیا آمدن 5قلوهای اراکی وعده و وعیدهای مسئولان برای کمک به آنها عملی نشده تا پدر و مادر آنها در شرایط سختی قرار بگیرند.
06 اردیبهشت 1400
شناسه : 74748
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74748
1307+
بالا
3سال پس از به دنیا آمدن 5قلوهای اراکی وعده و وعیدهای مسئولان برای کمک به آنها عملی نشده تا پدر و مادر آنها در شرایط سختی قرار بگیرند.

حادثه 24 - 3سال پس از به دنیا آمدن 5قلوهای اراکی وعده و وعیدهای مسئولان برای کمک به آنها عملی نشده تا پدر و مادر آنها در شرایط سختی قرار بگیرند.

این 5قلوها که آرمین، آرتین، آرین، یاسمن و یاسمین دلیخون نام دارند روز هشتم خرداد‌ماه سال 97در اراک به دنیا آمدند. والدین آنها پیش از به دنیا آمدن 5قلوها دختری به نام نازنین زهرا داشتند و از آن پس خانواده آنها 8نفری شد. با اینکه تولد 5قلوها زندگی آنها را شیرین کرده بود اما مشکلات اقتصادی شرایط را برای پدر خانواده دشوار کرد. با وجود این افراد زیادی ازجمله مسئولان استانی وعده و وعیدهای زیادی برای حمایت از این خانواده دادند. وعده‌هایی که به‌گفته پدر 5قلوها تاکنون عملی نشده است و حالا او با وام‌هایی که از بانک‌های مختلف گرفته بدهی زیادی دارد. حمید دلیخون در این‌باره به حادثه 24 می‌گوید: من کارگر نانوایی فانتزی بودم اما بعد از به دنیا آمدن 5قلوها کارم را از دست دادم و از آن زمان تاکنون نتوانستم شغل مناسبی پیدا کنم. آن زمان افراد زیادی به خانه مان می‌آمدند و عکس می‌گرفتند. مثلا مسئولان استانی آمدند و گفتند نگران مخارج نباش. استاندار گفت برایت شغل دولتی درنظر می‌گیرم تا مشکلی نداشته باشی اما این حرف هیچ وقت عملی نشد. حالا مهم‌ترین مشکل من شغل است.

او درباره شرایط مالی کنونی‌اش می‌گوید: مدتی است با ماشینم در اسنپ کار می‌کنم اما چون شهر ما کوچک است درآمد چندانی از این کار نصیبم نمی‌شود و در بهترین حالت از صبح تا شب 50، 60هزار تومان از این راه درآمد دارم. در این شرایط چون بیمه هم نداریم اگر بچه‌ها بیمار شوند باید هزینه‌های آنها را به‌صورت آزاد پرداخت کنم و این کار از عهده‌ام برنمی‌آید.

آنطور که پدر 5قلوها می‌گوید او در این مدت به خاطر وام‌هایی که گرفته به بانک‌ها بدهکار است. او می‌گوید: در این مدت تعداد زیادی وام از بانک‌ها گرفته‌ام اما چون درآمدی ندارم و هزینه‌های نگهداری بچه‌ها زیاد است نتوانستم قسط وام‌ها را پرداخت کنم و حالا به بانک‌ها بدهکار هستم و نمی‌دانم باید چکار کنم. چند مرتبه حتی به این فکر افتادم که چند فرزندم را به افرادی که توانایی نگهداری‌شان را دارند بدهم اما دلم نیامد.

دیدگاه ها
  • بی نام
    06 شهریور 1400
    سلام من۲۲سال انتظاریکیشو دارم ولی افسوس...... اگرشمابهم لطف کنی یکی ازفرزندان دابهم بدین تاعمردارم دعاگوی شما هستم اینجوری هم یک فرجی به من میشه هم بخاط شاد کردن وروشن کردن دل ما خداهم به شما نظری می‌کن..

    پاسخ

  • س
    26 تیر 1400
    سلام به نظرم باید کمکشون کردنمیتونه پنج تاونگهداره سخته اگرمیشه بچه هاراببرند فامیلشون یک ساله یادوساله شد بیارند دولت هم کمکشون کنند اگربشه ناراحت نشتد مردم میتونند کمکشون کنند واگرناراحت نشند

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر