زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمین لرزه 5.9 ریشتری شیراز را لرزاند

زمین لرزه 5.9 ریشتری حوالی ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه یکشنبه با مرکزیت شهرستان گناوه در استان بوشهر حادث شد که با توجه به شدت و عمق کم کانون وقوع، شیراز را هم لرزاند.
29 فروردین 1400
شناسه : 74464
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74464
217+
بالا
زمین لرزه 5.9 ریشتری حوالی ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه یکشنبه با مرکزیت شهرستان گناوه در استان بوشهر حادث شد که با توجه به شدت و عمق کم کانون وقوع، شیراز را هم لرزاند.

حادثه 24 - زمین لرزه 5.9 ریشتری حوالی ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه یکشنبه با مرکزیت شهرستان گناوه در استان بوشهر حادث شد که با توجه به شدت و عمق کم کانون وقوع، شیراز را هم لرزاند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ در مقیاس ریشتر، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حوالی بندر گناوه رخ داد و شدت آن به قدری بود که شهروندان ساکن مرکز شهر شیراز آن را احساس کردند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

براساس این گزارش در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۵۷ ثانیه نیز یک زمین لرزه دیگر با قدرت ۴.۵ ریشترحوالی بندر گناوه حادث شد که عمق این زلزله نیز ۱۰ کیلومتری سطح زمین بود.

این رخداد طبیعی، ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه و ۸ ثانیه نیز با قدرت ۳.۹ ریشتر حادث شده است.

هنوز گزارش رسمی از خسارات و صدمات احتمالی این زلزله در فارس گزارش نشده است.

برپایه مشاهدات در شیراز، قدرت این زمین لرزه در حدی بود که بسیاری از ساکنان مرکز شیراز و کارمندان ادارات، خصوصا کسانیکه در ساختمان‌های مرتفع زندگی می‌کنند، آن را احساس کردند.

خسارت ناشی از زلزله در فارس اعلام نشده است

مدیرکل بحران مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که خسارتی ناشی از ازمین لرزه استان بوشهر در فارس گزارش نشده است.

رحیم آزادی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: به دنبال وقوع زمین لرزه پیش از ظهر امروز، بلافاصله اقدامات لازم در دستور کار و با توجه به بزرگی زمین‌لرزه، آمادگی کامل دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

آزادی با اشاره به اینکه زمین‌لرزه امروز، قدرت بالایی داشت و با وجود فاصله نسبتا زیاد با کانون، موجب حس شدن آن در شیراز شد، گفت: براساس تحقیقات و بررسی‌های اولیه انجام شده توسط تیم‌های ارزیاب، تاکنون هیچ خسارتی ناشی از این زمین‌لرزه در فارس گزارش نشده است.

مدیرکل بحران مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به دستگاههای امدادی و خدمات رسان فارس اعلام آماده باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک، به استان بوشهر برای ارائه خدمات اعزام شوند.

آماده باش جمعیت هلال احمر در جنوب فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از آماده باش نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر این استان برای اعزام به شهرستان گناه استان بوشهر در پی زلزله ۵.۹ ریشتری خبر داد.

حسین درویشی یکشنبه ۲۹ فروردین در جنع خبرنگاران با اشاره به زمین لرزه ۵.۹ ریشتری صبح امروز که در عمق 10 کیلومتری زمین و در شهرستان گناوه استان بوشهر حادث شد، از آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر استان برای اعزام به مناطق حادثه دیده خبر داد.

او گفت: به محض وقوع زمین لرزه در بوشهر جلسه هماهنگی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات با حضور اعضا تشکیل و نیروها به صورت آماده باش در آمدند تا در صورت اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.

درویشی با اشاره به اینکه نیروهای عملیاتی در همه شعب هلال احمر استان در حال آماده باش هستند و آمادگی خود را برای حضور در مناطق زلزله زده اعلام کردند، ادامه داد: در حال حاضر شعب ممسنی، رستم، فراشبند، لامرد و کازرون که هم مرز استان بوشهر هستند به صورت آماده باش کامل در آمده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین از آماده باش بالگرد و مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) خبر داد و بیان کرد: این مرکز نیز به صورت آماده باش در آمده و در صورت نیاز به بوشهر اعزام می‌شوند.

ارسال نظر