زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات تازه از انفجار در نطنز / شیء انفجاری ۱۰ تا ۱۵ سال پیش وارد سایت هسته‌ای شده بود

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد عوامل اسرائیلی از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش ابزار انفجاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز کار گذاشته بودند که در خرابکاری اخیر سیستم برق این سایت از آن استفاده شده است.
25 فروردین 1400
شناسه : 74337
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74337
601+
بالا
ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد عوامل اسرائیلی از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش ابزار انفجاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز کار گذاشته بودند که در خرابکاری اخیر سیستم برق این سایت از آن استفاده شده است.

حادثه 24 - ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد عوامل اسرائیلی از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش ابزار انفجاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز کار گذاشته بودند که در خرابکاری اخیر سیستم برق این سایت از آن استفاده شده است.

کمتر از ۷۲ ساعت پس از خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز که همزمان با آغاز به کار سانتریفیوژهای پیشرفته در این مرکز رخ داد، برخی منابع خبری غربی جزئیاتی تازه از این اقدام تروریستی منتشر کرده‌اند. گرچه پیش‌تر رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند حادثه در نطنز یک حمله سایبری به سیستم برق سایت بوده اما امروز به نظر می‌رسد انفجاری که در آن رخ داده، نتیجه کار گذاشتن مواد انفجاری از گذشته بوده است.

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی درباره این اقدام تروریستی به یک پایگاه خبری اسرائیلی گفت: «آنچه دو روز پیش در نطنز رخ داد، کار کسی نبود که نیمه‌های شب به این سایت نفوذ کرده باشد. مواد انفجاری پیش‌تر در نطنز کار گذاشته شده بود؛ شاید ۱۰ یا ۱۵ سال پیش. من می‌توانم به چند عملیات فکر کنم که در گذشته برای کار گذاشتن ابزار انفجاری انجام شده است.»

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه هر گونه دست داشتن آمریکا را در خرابکاری تاسیسات هسته‌ای نطنز رد و اعلام کرد ایالات متحده درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر دلایل یا پیامدهای این اقدام اظهار نظر نمی‌کند. این در حالی است که مقام‌های ایرانی از نخستین ساعت‌های پس از حادثه نطنز انگشت اتهام را سوی تل‌آویو گرفته و از گرفتن انتقام آن در زمان و مکان مناسب خبر داده‌اند.

در حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز در بامداد روز یکشنبه سیستم برق و کابل‌های پشتیبان آن آسیب جدی دید و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران هم که برای بازدید از سایت و ارزیابی میزان خسارت به نطنز رفته بود، از بلندی هشت متری به پایین سقوط کرد و پاها و مهره‌های کمر و گردنش شکست.

ارسال نظر