زمان مطالعه: 2 دقیقه

تست رایگان کرونا ترفند سرقت از زوج سالخورده

سارقان غیربومی با معرفی خود به عنوان کارمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به بهانه تست رایگاه کرونا اقدام به سرقت از زوج سالخورده همدانی کردند.
25 فروردین 1400
شناسه : 74329
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74329
402+
بالا
سارقان غیربومی با معرفی خود به عنوان کارمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به بهانه تست رایگاه کرونا اقدام به سرقت از زوج سالخورده همدانی کردند.

حادثه 24 - سارقان غیربومی با معرفی خود به عنوان کارمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به بهانه تست رایگاه کرونا اقدام به سرقت از زوج سالخورده همدانی کردند.

در پی وقوع سرقت از خانه یک پیرمرد در شهرستان همدان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارقان در یک گروه چهار نفره شامل سه مرد و یک زن با یک خودرو پژو پارس سرقتی وارد شهر همدان شده و با انتخاب سوژه مورد نظر خود که پیرمردی مُسن و سالخورده بوده، اعلام می‌کنند که از کارکنان وزارت بهداشت بوده و برای تست کرونا به صورت رایگان از افراد سالخورده اقدام می‌کنند و تست کرونا باید در منزل صورت بگیرد.

سارقان با سوار کردن مالباخته و مراجعه به منزل او، با سرگرم کردن پیرمرد و پیرزن اقدام به سرقت چهار تخته فرش دستبافت یک متری و ۶ النگوی پیرزن کردند. آنها بلافاصله از همدان متواری شدند. اما با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو ناامنی، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت.

در تحقیقات صورت گرفته، مشخصات خودرو و متهمان به دست آمد و مشخص شد این گروه یک ماه قبل نیز در شهر همدان اقدام به سرقت کرده و متواری شدند.

به دنبال تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد که خودرو سارقان در شهرستان «بروجرد» تصادف کرده و  دچار نقص فنی شده، همچنین سرنشینان با اموال مسروقه متواری شده‌اند. راننده خودرو در یک عملیات پیچیده دستگیر و به پلیس آگاهی همدان انتقال داده شد. متهم در بازجویی‌های پلیسی به چهار سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ «علی اسدبگی» رئیس پلیس آگاهی استان همدان با اعلام این خبر گفت: «با تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد که او به همراه همدستان خود در استان‌های قم، سمنان، خراسان رضوی و چند استان دیگر نیز مرتکب سرقت‌های متعددی با این شیوه و شگرد شدند که هماهنگی لازم با پلیس آگاهی این استان‌ها برای دستگیری دیگر سارقان به عمل آمد.»

ارسال نظر