زمان مطالعه: 3 دقیقه

قطع برق در تاسیسات هسته‌ای نطنز؛ حادثه یا خرابکاری؟

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت بر اثر حادثه روز یکشنبه در سایت غنی سازی نطنز، برق این مجموعه قطع شده است. اما آیا این قطع برق حادثه است یا خرابکاری؟
22 فروردین 1400
شناسه : 74207
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74207
390+
بالا
بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت بر اثر حادثه روز یکشنبه در سایت غنی سازی نطنز، برق این مجموعه قطع شده است. اما آیا این قطع برق حادثه است یا خرابکاری؟

حادثه 24 - بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت بر اثر حادثه روز یکشنبه در سایت غنی سازی نطنز، برق این مجموعه قطع شده است. اما آیا این قطع برق حادثه است یا خرابکاری؟

کمالوندی در ادامه گفت : هنوز علت این حادثه را نمی دانیم و باید بررسی کنیم. خوشبختانه هیچ تلفات و آلودگی هم نداشتیم و علت این حادثه در دست بررسی است که متعاقبا اعلام می کنیم. کمالوندی در پاسخ به این که تجهیزات آسیب دیدن یا خرابکاری بوده است؟ گفت: الان اطلاعات بیشتری نداریم.

در همین حال رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور هم گفته است :حادثه در خود تاسیسات اتمی نطنز رخ داده است. این حادثه در تاسیسات هسته ای احمدی روشن نطنز صبح امروز اتفاق افتاده و ربطی به توزیع شبکه برق کشور نداشته است.برق تمامی شهرهای اطراف وصل است و قطعی گزارش نشده است.

از سوی دیگر مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس ایران، در واکنش به این حادثه در حساب توییتر خود نوشته است که این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به لغوتحریم‌ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است. برخی رسانه های اسراییلی به شکل تلویحی از وقوع حمله سایبری به تاسیسات نطنز خبر می دهند.

حادثه یا حمله سایبری؟

این خبر در شرایطی منتشر شد که روزنامه اسرائیلی جروزالم پست گزارش داده است که اتفاقی که در تاسیسات نظنز افتاده حادثه نبوده و خسارات آن بسیار سنگین‌تر از آن است که مقام‌های ایران می‌گویند. این روزنامه به نقل از گزارش‌هایی نوشته است که به نظر می‌آید که این واقعه در اثر حمله سایبری رخ داده که احتمالا اسرائیل در آن نقش داشته است.

هم‌زمان بی بی سی گزارش داد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، امروز گفت عملیات‌های ارتش اسرائیل در سرتاسر خاورمیانه از چشم دشمنان پنهان نیست. آنها گام‌های خود را محتاطانه و با در نظر گرفتن اقدامات ما بر می‌دارند. این مقام رژیم صهیونیستی بدون نام بردن از ایران گفت به لطف عملیات‌های پیچیده و پیشرفته، سال گذشته یکی از امن‌ترین سال‌ها برای شهروندان اسرائیل بود.

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که تیرماه سال گذشته نیز انفجاری در تاسیسات اتمی نطنز اتفاق افتاد که به گفته مسئولان یک خرابکاری بود.

ارسال نظر