زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتقام‌جویی خواستگار با تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.
21 فروردین 1400
شناسه : 74160
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/74160
350+
بالا
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با دستگیری عامل هتک حیثیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر فحاشی و تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از سوی شخص یا اشخاص ناشناس، مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی، شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دستگاه قضایی‌ دستگیر و به همراه ابزارهای جرم کشف شده‌، وی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی انتقال داده شد.

این مسئول در رابطه با انگیزه متهم برای هتک حیثیت شاکیه، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ارتکابی خود شد ولی پس از رویارویی با مستندات، ضمن اقرار، گفت قبلاً خواستگار شاکی پرونده بوده و به دلیل شنیدن پاسخ منفی و قصد ازدواج با شخص دیگر، به قصد انتقام‌جویی، اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه برخی اختلافات از طریق گفت‌وگو قابل حل و فصل است، گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام‌گیری نیست و برابر قانون، هرگونه توهین، تهدید و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی دیگران جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی برای فرد خاطی به دنبال دارد.

آدینه‌لو اظهار کرد: توصیه می‌کنم کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود هرگز اطلاعات، عکس و فیلم‌های شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری اطلاعات، تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به سئوالات شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با  موارد مشکوک، موضوع را از طریق آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

ارسال نظر