زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخاذی از کرمانی ها با لباس پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: فردی که با جعل عنوان ماموران پلیس، اقدام به اخاذی از شهروندان می کرد در عملیات ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.
16 فروردین 1400
شناسه : 73974
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73974
521+
بالا
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: فردی که با جعل عنوان ماموران پلیس، اقدام به اخاذی از شهروندان می کرد در عملیات ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.

حادثه 24 - فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: فردی که با جعل عنوان ماموران پلیس، اقدام به اخاذی از شهروندان می کرد در عملیات ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مهدی پورامینایی روز دوشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان مامور پلیس معرفی کرده و با مراجعه به برخی افراد از آنان مبالغی را  اخاذی می کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در همین راستا ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با انجام یکسری کار اطلاعاتی موفق شدند سرنخ هایی از یک متهم سابقه دار را به دست آورند و وی را هنگام ارتکاب جرم و با لباس نظامی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحت تعقیب بودن این متهم، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی از وی مشخص شد تاکنون بیش از ۱۰ بار با استفاده از غصب عنوان مامور پلیس در شهر کرمان و شهرستان های تابعه مبالغی را از شهروندان اخاذی کرده که تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

 سرهنگ پورامینایی در خاتمه با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، یادآور شد: چنانچه افرادی که خود را مامور سازمان های نظامی یا انتظامی معرفی می کنند و تقاضای بازرسی از شما یا منزلتان را دارند حتما از آنها کارت شناسایی درخواست کنید و از مامور بودن آنها مطمئن شوید و به صرف داشتن تجهیزات پلیسی که چه بسا قلابی است فریب نخورید.

وی افزود: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب، سو استفاده می کنند.

ارسال نظر