زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازگشت مرد گمشده به خانه با کمک سرباز اداره آگاهی

سرباز باهوش که هنگام ثبت مشخصات یک پیرمرد گمشده تصویر وی را به خاطر سپرده بود، با دیدن اتفاقی وی در خیابان، او را شناخت و به خانواده‌اش برگرداند.
24 اسفند 1399
شناسه : 73579
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73579
411+
بالا
سرباز باهوش که هنگام ثبت مشخصات یک پیرمرد گمشده تصویر وی را به خاطر سپرده بود، با دیدن اتفاقی وی در خیابان، او را شناخت و به خانواده‌اش برگرداند.

حادثه 24 - سرباز باهوش که هنگام ثبت مشخصات یک پیرمرد گمشده تصویر وی را به خاطر سپرده بود، با دیدن اتفاقی وی در خیابان، او را شناخت و به خانواده‌اش برگرداند.
رسیدگی به این پرونده با شکایت زن میانسالی در رابطه با ناپدید شدن برادرش آغاز شد. زن میانسال زمانی که در مقابل افسر پرونده در اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت، گفت: ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح  برادر ۷۱ ساله‌ام برای پیاده‌روی از خانه خارج شد اما هرچه منتظر ماندم، برنگشت. او مبتلا به بیماری روانی است و تمرکز کافی برای بیان آدرس خانه ندارد و شماره تلفن خانه را نیز نمی‌داند. برای یافتن او به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم سر زدم اما ردی از او پیدا نکردم‌.
با شکایت زن میانسال  به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی پایتخت پرونده‌ای در شعبه چهارم پلیس آگاهی تشکیل شد.
در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد ناپدید شده ادامه داشت، سرباز اداره آگاهی به نام «اشکان یوسفی» مشخصات مرد ناپدید شده را در سیستم پلیس ثبت کرد و هنگام ثبت اطلاعات، تصویر وی را نیز در سیستم منتشر کرد.
بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز بعد در حالی که  حدود ۲۲ ساعت از ناپدید شدن پیرمرد گذشته بود، همان سربازی که اطلاعات او را ثبت کرده بود ناگهان چشمش به پیرمردی افتاد که در حال عبور از مقابل اداره آگاهی شاپور است.
سرباز یوسفی به محض مشاهده این پیرمرد با توجه به اینکه  تصویر مرد گمشده در ذهنش ثبت شده بود، بلافاصله وی را شناخت و فهمید او همان پیرمرد گمشده است. بنابراین با عجله  به سمت پیرمرد رفته و او را به داخل اداره آگاهی برد، گرچه پیرمرد بیمار که تمام این مدت در خیابان‌ها سرگردان بود و گرسنگی و سرما رمقی برایش باقی نگذاشته بود، از ورود به اداره آگاهی خودداری می‌کرد با این حال سرباز  با زحمت او را راضی کرد وارد اداره شود و بلافاصله با خانواده پیرمرد تماس گرفته و موضوع پیدا شدن او را خبر داد.
سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تقدیر از این سرباز گفت: با تیزهوشی و ذکاوت سرباز وظیفه پلیس آگاهی، پیرمردی که ممکن بود سرنوشت خوبی در انتظارش نباشد با کمک این سرباز به خانواده‌اش برگشت.

ارسال نظر