زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرگ دو کارگر زن در آتش‌سوزی شرکت «داو اخگر» در زنجان

دبیر خانه کارگر استان زنجان گفت: دو نفر از زنان کارگر شرکت «داو اخگر» که در آتش‌سوزی مصدوم شده بودند، فوت کردند.
23 اسفند 1399
شناسه : 73551
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73551
755+
بالا
دبیر خانه کارگر استان زنجان گفت: دو نفر از زنان کارگر شرکت «داو اخگر» که در آتش‌سوزی مصدوم شده بودند، فوت کردند.

حادثه 24 - دبیر خانه کارگر استان زنجان گفت: دو نفر از زنان کارگر شرکت «داو اخگر» که در آتش‌سوزی مصدوم شده بودند، فوت کردند.

اصغر نجاری با تایید صحت فوت دو کارگر زن شرکت «داو اخگر» به علت آتش‌سوزی، اظهار کرد: پس از آتش‌سوزی، این دو مصدوم به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل و پس از آن به بیمارستان مطهری در بخش سوختگی منتقل و بستری شدند. دو روز قبل یکی از خانم‌های مصدوم (۲۱ اسفندماه) و مصدوم دیگر روز گذشته (۲۲ اسفندماه) در بیمارستان مطهری تهران فوت کردند.

وی با بیان اینکه این خانم‌ها حدوداً ۳۵ ساله بودند که یکی از آن دو قرار بود طی روزهای آتی ازدواج کند و دیگری دانشجو بود، افزود: متاسفانه پیگیری‌هایی که در این مدت انجام می‌شد از جانب مسئولان امر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بی‌پاسخ می‌ماند و جواب پاس‌کاری می‌شد ولی با همه این موارد متاسفانه این دو کارگر جان خود را از دست دادند.

 این مسئول ادامه داد: شهرک صنعتی اشراق فضای سبز آتش گرفته بود ولی بالای یک میلیارد تومان خسارت وارد شده بود که متاسفانه دوباره نهال‌کاری چندانی در آن منطقه انجام نشده است. متاسفانه تجهیزات آتش‌نشانی شهرک صنعتی مناسب نیست و تا زمانی که تجهیزات مناسب نباشد، آتش‌نشانان حتی اگر آموزش هم دیده باشند نمی‌توانند کاری بکنند و نبود آمبولانس در شهرک صنعتی نیز بر تشدید مشکلات هنگام حوادث، دامن می‌زند.

دبیر خانه کارگر استان زنجان تصریح کرد: برای کاهش حوادث کارگری وقتی مسئولان اداره‌ تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و یا اداره بهداشت محیط باید هنگام بازدید دوره‌ای که از واحدهای صنعتی و تولیدی دارند، توجه و سخت‌گیری بیشتری داشته باشند؛ چراکه در برخی موارد شاهد آن هستیم که کارگران برای معیشت، حاضر به کار کردن کمتر از یک حقوق پایه هستند که اجبار این امر توسط کارفرما به لحاظ قانونی و شرعی نادرست است.

نجاری خاطرنشان کرد: اینکه در صنعت خطراتی وجود دارد، امری کاملاً محرز است ولی باید تمهیداتی اندیشیده شود که این خطرات به حداقل ممکن برسد تا کارگران که در حال حاضر در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، به ازای حقوق پایه، جان خود را از دست ندهند و یا آسیب نبینند.

ارسال نظر