زمان مطالعه: 4 دقیقه

مهلت 3 روزه برای نجات جوانی از چوبه دار، او باید 800 میلیون دیه بدهد

جوان الیگودرزی که در جریان یک نزاع دسته‌جمعی باعث مرگ دوست خود شده بود، در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفته و از نیکوکاران درخواست کمک کرده است.
13 اسفند 1399
شناسه : 73219
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73219
510+
بالا
جوان الیگودرزی که در جریان یک نزاع دسته‌جمعی باعث مرگ دوست خود شده بود، در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفته و از نیکوکاران درخواست کمک کرده است.

حادثه 24 - جوان الیگودرزی که در جریان یک نزاع دسته‌جمعی باعث مرگ دوست خود شده بود، در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفته و از نیکوکاران درخواست کمک کرده است.

این جوان که در‌ ۱۹‌سالگی به اتهام قتل بازداشت شد تا روز ۱۵ اسفندماه فرصت دارد دیه ۸۰۰ میلیون تومانی درخواستی اولیای‌دم را تأمین کند. خانواده روستایی و بی‌بضاعت این جوان با فروش دارایی‌های خود و کمک‌گرفتن از اقوام و آشنایان تاکنون ۵۵۰ میلیون تومان از مبلغ دیه درخواستی اولیای‌دم را تأمین کرده اما در تهیه ۲۵۰ میلیون تومان پایانی درمانده و ناامید شده‌اند. پلیس شهرستان الیگودرز ۲۹ دی‌ماه ۹۶ در جریان وقوع قتل در یکی از روستاها قرار گرفت و پس از حضور در محل مهرداد را بازداشت و روانه محاکم قضائی کرد. مهرداد در جریان محاکمه و در دفاع از خود گفت نیمه‌شب زمستان ۹۶ تعدادی از بچه‌های روستا به گمان اینکه کسی از خانواده من در منزل نیست قصد ورود به خانه ما را داشتند. من قبلا به آنها گفته بودم خواهر و مادرم در منزل هستند و آنها باور نکردند، به همین دلیل قصد داشتند از دیوار خانه بالا رفته و وارد منزل شوند. همین مسئله باعث درگیری من و بچه‌های روستا شد که دراین‌میان مقتول مجروح و در نهایت کشته شد. در پایان محاکمه قاضی پرونده دفاعیات مهرداد را موجه ندانست و او به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. پس از آن با تلاش و پادرمیانی ریش‌سفیدان و گروه‌های صلح و سازش، سازش‌نامه‌ای بین اولیای‌دم مقتول و خانواده مهرداد مبنی‌بر پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان به‌عنوان دیه تنظیم شد. خانواده بی‌بضاعت مهرداد در تأمین ۲۵۰ میلیون تومان از دیه درخواستی اولیای‌دم اعلام درماندگی کرده‌اند و اولیای‌دم مقتول نیز قصد کاهش مبلغ درخواستی خود را ندارند. با توجه به فرصت سه‌روزه باقی‌مانده برای تأمین دیه درخواستی اولیای‌دم پدر و مادر پیر مهرداد از مردم نیکوکار هم‌وطن درخواست کرده‌اند تا به یاری آنها بیایند تا بلکه جوان۲۲ساله آنها در آستانه عید نوروز بالای چوبه دار نرود. افراد نیکوکاری که قصد کمک به این جوان ۲۲‌ساله را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۷۶۲۰۷۸۹۰۹ به نام مریم کیانی که متعلق به مادر محکوم به قصاص است و توسط دادگستری شهرستان الیگودرز مسدود شده است، واریز کنند. گزارش کمک‌های مردمی نیز به اطلاع هم‌وطنان نیکوکار خواهد رسید.

ارسال نظر