زمان مطالعه: 3 دقیقه

توضیح مطهری به ماجرای «بهنام محجوبی»

علی مطهری؛ نماینده سابق مجلس به ماجرای بهنام محجوبی، محکوم زندانی واکنش نشان داد.
30 بهمن 1399
شناسه : 72742
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/72742
497+
بالا
علی مطهری؛ نماینده سابق مجلس به ماجرای بهنام محجوبی، محکوم زندانی واکنش نشان داد.

حادثه 24 - علی مطهری؛ نماینده سابق مجلس به ماجرای بهنام محجوبی، محکوم زندانی واکنش نشان داد.

علی مطهری:

* در خصوص بهنام محجوبی توضیح دهید؛ ضرورت این کارها چیست؟ ما رییس جمهوری می‌خواهیم که بتواند از این کارها جلوگیری کند.

* باید تکلیف مسأله صدا و سیما معلوم شود؛ اداره و نظارت بر صدا و سیما کار بسیار مشکلی شده است. همچنین اختلافی که در تفسیر اصل ۱۱۳ قانون اساسی وجود دارد، مشکل ساز شده است. به طور کلی مداخلاتی که در نهادهای حکومتی در کار یکدیگر از مشکلاتی است که امروز شاهد آن هستیم که می‌توان این اصلاحات را انجام داد.

* رفتن ترامپ و تغییرات آمریکا شرایط جدیدی ایجاد کرده است و می‌توان گفت یک پیروزی برای مردم ایران بود. به نظر من یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت سه ساله مردم ایران بود.

* نوع برخورد ما با آمریکا و مسائل منطقه بسیار مهم است. نباید شعار دهیم که آمریکا، همان آمریکاست و هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؛ واقعاً تفاوت‌های بسیاری بین ترامپ و بایدن است و باید متناسب با رفتار آمریکا، رفتار کنیم؛ نه اینکه فقط بگوییم آمریکا استکبار جهانی است و نباید هیچ گونه همکاری با آن داشته باشیم. ما مسائل منطقه را باید خودمان حل کنیم به جای اینکه آمریکا و فرانسه به ما پیشنهاد کنند. ما باید مشکلاتمان با امارات و عربستان را حل کنیم. چرا ما نباید روابط خوبی با مصر و عربستان و امارات داشته باشیم؟ چرا باید در کل منطقه خاورمیانه دو دوست به عنوان حزب الله و حماس داشته باشیم؟ 

* مردم باید احساس کنند که ما به پیشرفت و رفاه رسیدیم؛ نه اینکه تنها باید سختی‌های غیرضروری را تحمل کنیم که دلیل تحمل این سختی‌ها روشن نیست.

* (در رابطه با ضرورت مشارکت مردم در انتخابات): مشارکت بالا در انتخابات آینده برای کشور مهم است؛ مخاطب مطلب روز گذشته رهبری نیز مردم هستند و مخاطب دوم شورای نگهبان است که باید سخت‌گیری‌های بی‌جا را کاهش دهد.

* در ابتدای دولت دوم آقای روحانی به یکی از نزدیکانشان گفتم که شما با وجود همه رقابتی که با قالیباف داشتید، ایشان یک مدیر اجرایی است، ایشان را معاون اول قرار دهید. اگر این کار را می‌کردند این همه از سوی اصولگراها به دولت حمله نمی‌شد.

ارسال نظر