زمان مطالعه: 3 دقیقه

گسترش بیماری شبیه کاوازاکی در کودکان انگلیسی که کرونا می گیرند

در انگلیس شمار کودکانی که پس از بهبودی از بیماری کووید۱۹ به یک بیماری شبیه کاوازاکی مبتلا می‌شوند افزایش یافته و گفته می‌شود که دست‌کم دو کودک بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.
20 بهمن 1399
شناسه : 72383
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/72383
293+
بالا
در انگلیس شمار کودکانی که پس از بهبودی از بیماری کووید۱۹ به یک بیماری شبیه کاوازاکی مبتلا می‌شوند افزایش یافته و گفته می‌شود که دست‌کم دو کودک بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

 حادثه 24 -در انگلیس شمار کودکانی که پس از بهبودی از بیماری کووید۱۹ به یک بیماری شبیه کاوازاکی مبتلا می‌شوند افزایش یافته و گفته می‌شود که دست‌کم دو کودک بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

افت شدید فشار خون، ضایعه پوستی و تب تا ۴۰ درجه سانتیگراد، نخستین علائم بیماری نادری هستند که کودکان در انگلیس در دوران کرونا به آن مبتلا می‌شوند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، روزانه تا ۱۰۰ کودک با این علائم در بیمارستان‌های این کشور بستری می‌شوند.

گفته می شود این کودکان پیش‌تر به کووید۱۹، بیماری ناشی از کرونای جدید (سارس‌کوو ۲) مبتلا شده‌اند و چند روزی از بهبودی آنها گذشته است. حالِ برخی از آنها به حدی وخیم است که باید به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شوند.

کارشناسان نام این بیماری ناشناخته را سندرم التهابی چندسیستمی کودکان (PIMS) گذاشته‌اند.

نخستین مورد این بیماری اواسط آوریل ۲۰۲۰ در لندن نمایان شد و مورد معالجه قرار گرفت. آن زمان گفته شد که کودک به بیماری کاوازاکی مبتلا شده است.

کاوازاکی که نام کاشف ژاپنی خود را یدک می‌کشد، علائمی شبیه بیماری‌های ویروسی یا میکروبی دارد، از جمله تب شدید، تورم و قرمزی چشم‌ها، ضایعات پوستی و تورم غدد لنفاوی گردن. کاوازاکی در کشورهای گوناگون بروز کرده اما شدت آن در شمال شرقی آسیا بیشتر است.

در اوت ۲۰۲۰ در انگلیس موارد دیگری از PIMS مشاهده شد و پژوهشگران را به تحقیق واداشت. آنها متوجه شدند که این بیماری با کاوازاکی متفاوت است و به‌طور عمده نوزادان و کودکان خردسال را درگیر می‌کند و در برخی از آنها باعث التهاب دیواره رگ‌ها در سراسر بدن می شوند.

بنابر گزارش دویچه وله، از هر ۵۰۰۰ کودکی که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، یکی به PIMS دچار شده و به گفته پزشکان حدود ۸۰ درصد آنها پیش از ابتلا کاملا سالم بوده‌اند.

ارسال نظر