زمان مطالعه: 3 دقیقه

اینترنت رایگان ترفندی برای کلاهبرداری

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
18 بهمن 1399
شناسه : 72295
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/72295
231+
بالا
پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

حادثه 24 - پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: با شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت هدیه دهه مبارک فجر مبلغ چهل میلیون ریال از حساب وی  به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای دریافت اینترنت ۶ گیگابایتی هدیه دهه مبارک فجر در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ بیست هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت نمودم، سپس متوجه شدم علاوه بر این که هدیه‌ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم نیز برداشت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

 رئیس پلیس فتا اصفهان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

سرهنگ مرتضوی در ادامه گفت: همچنین یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ بررسی قسمت URL سایت است که کاربران باید حتما دقت کنند قبل از آدرس سایت، عبارت https وجود داشته باشد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست  برای خریدهای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیز از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند و پس از دریافت رمز خود از سامانه پیامکی در ثانیه‌های اخر رمز خود را در درگاه بانکی وارد کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و... آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر