زمان مطالعه: 7 دقیقه

دستگیری 12 پلیس به اتهام قتل عمد

۱۲ پلیس مکزیکی به اتهام قتل عام مهاجران نزدیک مرز آمریکا دستگیر شدند.
15 بهمن 1399
شناسه : 72198
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/72198
435+
بالا
۱۲ پلیس مکزیکی به اتهام قتل عام مهاجران نزدیک مرز آمریکا دستگیر شدند.

حادثه 24 - ۱۲ پلیس مکزیکی به اتهام قتل عام مهاجران نزدیک مرز آمریکا دستگیر شدند.

به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: ۱۲ مأمور پلیس مکزیک به سبب کشتار جمعی مهاجران در نزدیکی مرز آمریکا دستگیر شدند. این افسران به اتهام قتل عام ۱۹ تن از جمله مهاجران گوآتمالایی در استان تامائولیپاس بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، اجساد این مهاجران کشته شده در اواخر ماه ژانویه در نزدیکی مرز آمریکا در حالی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته و سوزانده شده بودند، پیدا شد.

ایروینگ باریوس موجیکا دادستان کل استان تامائولیپاس گفت هر ۱۲ افسر پلیس در بازداشت به سر می‌برند و با اتهام قتل، سوء​ استفاده از قدرت و اظهارات دروغین روبرو هستند.

این قتل‌ها خاطرات کشتار وحشتناک ۷۲ مهاجر در سال ۲۰۱۰ در نزدیکی شهر سن فرناندو در همین استان مکزیک را زنده کرده است. اما آن کشتار‌ها توسط یک کارتل مواد مخدر انجام شده بود و این در حالی است که به احتمال زیاد بسیاری از مردم تلقی می‌کنند که آن کشتار بسیار شوکه کننده‌تر از قتل‌های روز ۲۲ ژانویه است که توسط نیرو‌های مجری قانون انجام شده است.

دادستان کل استان تامائولیپاس در این باره صحبت نکرد انگیزه این افسران چه بوده است، هر چند پلیس محلی فاسد در مکزیک اغلب از کارتل‌های مواد مخدر پول دریافت می‌کنند.

کارتل‌ها در مکزیک معمولا قاچاقچیان انسانم به عبور از قلمرو خودشان متهم می‌کنند و مهاجرانی را می‌کشند یا آن‌ها را می‌ربایند که قاچاقچیانشان مبلغ مورد درخواست این کارتل‌ها را پرداخت نکرده اند یا این پول را به یک کارتل رقیب پرداخت کرده اند.

این اجساد در یک وانت سوخته شده در کامارگو-آن سوی رود ریو گرانده در تگزاس- و در منطقه‌ای پیدا شدند که به سبب سال‌ها جنگ بین اعضای باقیمانده کارتل خلیج و کارتل قدیمی زتاس مشهور است.

مقامات اعلام کرده اند چهار تن از این کشته شدگان تاکنون شناسایی شده اند که شامل دو گواتمالایی و دو مکزیکی می‌شود. مقامات مکزیکی اسامی آن‌ها را اعلام نکرده اند، اما یکی از نزدیکان یکی از مکزیکی‌های کشته شده گفت او به عنوان قاچاقچی افراد مهاجر کار می‌کرد.

از ۱۹ جسدی که توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفت، ۱۶ جسد مرد، یک زن و دو جسد دیگر به شدت سوخته اند تا جایی که جنسیت آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

نتایج پزشکی قانونی تأیید کننده نگرانی‌های خانواده‌های جامعه روستایی کشاورز بومی در گواتمالا است که گفته اند هنگام سفر به آمریکا ارتباطشان با ۱۳ مهاجر قطع شده است.

کامیونی که این اجساد را در خود جای داده بود ۱۱۳ بار هدف اصابت گلوله قرار گرفت، اما مقامات به واسطه این واقعیت سردرگم شده اند که هیچ پوکه‌ای در محل پیدا نشده است.

در ابتدا، این امر موجب شد مأموران تحقیق حدس بزنند تیراندازی در مکان دیگری اتفاق افتاده و کامیون به نقطه‌ای که در آن آتش زده شده، منتقل شده است.

اما باریوس موجیکا گفت افسران پلیس محلی متهم به این قتل‌ها می‌دانستند که این پوکه‌ها ممکن است سبب ایجاد دردسر بریا آن‌ها شود، بنابراین احتمالا آن‌ها را جمع آوری کردند.

باریوس موجیکا در توصیف ساعاتی که منجر به این قتل‌ها شد، گفت این کامیون حامل قربانیان ظاهرا بخشی از کاروان بزرگتر بود که مهاجران را به مرز آمریکا منتقل می‌کرد. او گفت: این کامیون‌ها همچنین حامل افراد مسلح بود که از این کاروان‌ها محافظت کنند.

باریوس موجیکا این موضوع را رد نکرد که علت این قتل‌ها می‌تواند اختلاف بین باند‌های مواد مخدر باشد که بر سر قلمرو و پول دریافتی از قاچاقچیان انسان برای عبور از قلمرو خود می‌جنگند.

این قتل عام جدیدترین فصل از تاریخ فساد پلیس در تامائولیپاس است. بیشتر شهر‌های بزرگ و کوچک در این استان سال‌ها پیش شاهد انحلال نیرو‌های پلیس شهری خود بودند، زیرا افسران غالبا از کارتل‌ها پول دریافت می‌کردند. تصور می‌شد استقرار یک نیروی پلیس حرفه ای‌تر می‌تواند سبب حل و فصل این موضوع شود، باوری که با بازداشت‌هایی که روز سه شنبه انجام شد، از بین رفته است.

مدت هاست که تکرار حوادثی مشابه کشتار سال ۲۰۱۰ یکی از بدترین کابوس‌های دولت مکزیک بوده است. در اوت سال ۲۰۱۰، اعضای کارتل زتاس دو تریلی تریلر را که حامل ده‌ها مهاجر عمدتا از آمریکای مرکزی بودند، متوقف کردند و آن‌ها را به یک مزرعه در شهر سان فرناندو در تامائولیپاس بردند. پس از آن که این مهاجران از کار کردن برای این کارتل‌ها خودداری کردند، اعضای این کارتل چشم هایشان را بستند و آن‌ها را به ضرب گلوله کشتند

ارسال نظر