زمان مطالعه: 3 دقیقه

سلطان کلاهبرداری اینترنتی به آخر خط رسید

فردی که از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت اینترنتی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
14 بهمن 1399
شناسه : 72163
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/72163
377+
بالا
فردی که از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت اینترنتی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

 حادثه 24 - فردی که از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت اینترنتی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی دریافت گزارش قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ۳۰ میلیون ریالی از حساب بانکی یک شهروند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و فنی، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، وجه سرقتی از حساب شاکی با برنامه‌ای اینترنتی (اپلیکیشن) و از طریق پایانه‌های فروشگاهی در چند شهر استان تهران برداشته شده است.

فرمانده انتظامی مازندران از اخذ گزارش‌هایی مشابه در خصوص کلاهبرداری اینترنتی از این طریق با شگرد فیشینگ به بهانه خرید شارژ از درگاه‌های جعلی بانکی و افشای اطلاعات حساب بانکی افراد خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات رد متهم اصلی پرونده را شناسایی کردند.

سردار میرزایی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر و از محل سکونت وی کارت‌های عابر بانک، سیم کارت، گوشی تلفن همراه و دستگاه کارتخوان متعلق به افراد دیگر کشف شد.

او با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه فعالیت مجرمانه بود، گفت: این فرد در ادامه با توجه به ارائه مستندات و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت؛ از مهرماه سال ۹۸ با نام مستعار در یکی از کشور‌های همسایه و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان و برداشت غیرقانونی از حساب آنان می‌کرد.

 فرمانده انتظامی مازندران از کشف اطلاعات حساب بانکی ۳ هزار و ۶۰۰ شهروند از این متهم خبر داد و افزود: این متهم تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده است.

متهم پس از انجام تحقیقات با قید وثیقه از سوی مرجع قضائی به زندان ساری معرفی شد.

ارسال نظر