زمان مطالعه: 6 دقیقه

جزئیات مرگ هولناک سه نفر در غار بابااحمد چالدران / آنها به دنبال گنج بودند

3نفر از اعضای یک گروه جوینده گنج زمانی که برای یافتن اشیای عتیقه وارد غار بابااحمد چالدران شده بودند بهای ماجراجویی‌شان را با جان‌شان پرداخت کردند.
06 بهمن 1399
شناسه : 71844
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/71844
1237+
بالا
3نفر از اعضای یک گروه جوینده گنج زمانی که برای یافتن اشیای عتیقه وارد غار بابااحمد چالدران شده بودند بهای ماجراجویی‌شان را با جان‌شان پرداخت کردند.

حادثه 24 - 3نفر از اعضای یک گروه جوینده گنج زمانی که برای یافتن اشیای عتیقه وارد غار بابااحمد چالدران شده بودند بهای ماجراجویی‌شان را با جان‌شان پرداخت کردند. روز شنبه به هلال‌احمر آذربایجان غربی خبر رسید که در جریان حادثه‌ای تلخ 3نفر در غار بابااحمد چالدران گرفتار شده‌اند. درون این غار که یک شکاف طبیعی است گازهای سمی متصاعد می‌شود و ورود به آنجا خطر مرگ دارد. شواهد نشان می‌داد این 3نفر از اعضای یک گروه 8نفری هستند که در آن منطقه به‌دنبال یافتن گنج بودند. از مدت ها پیش بین اهالی منطقه شایعه شده بود که در غار بابااحمد گنج‌های افسانه‌ای وجود دارد و اگر کسی بتواند وارد آنجا شود و طلا و جواهراتی را که در غار دفن شده پیدا کند زندگی‌اش زیرو رو می‌شود. به همین دلیل بود که سال گذشته برای اینکه جویندگان گنج جان‌شان به خطر نیفتد، دهانه غار با دیواری بتنی پوشانده شده بود. با این حال معلوم نبود که 3مرد حادثه‌دیده چطور توانسته‌اند از دیوار بتنی عبور کرده و خود را به غار برسانند.
زمانی که امدادگران به محل حادثه رسیدند معلوم شد که جویندگان گنج با تخریب دیوار بتنی در دهانه غار توانسته‌اند وارد آنجا شوند. ابتدا 2نفر از آنها وارد غار شده و 6نفر دیگر منتظر بودند اما با طولانی شدن این انتظار یک نفر دیگر نیز برای روشن‌شدن سرنوشت 2عضو گروه وارد غار شده اما او نیز دیگر برنگشته است. در این شرایط بود که سایر اعضای گروه که می‌دیدند کاری از دست‌شان ساخته نیست از هلال‌احمر کمک گرفته بودند. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست که بر سر 3جوینده گنج چه آمده است اما سخت‌گذر و مرموز بودن غار بر نگرانی‌ها می‌افزود. با وجود این تیم‌های حرفه‌ای غارنوردی خود را به محل حادثه رساندند و همزمان تیم‌های مختلفی از هلال‌احمر به پشتیبانی از آنها پرداختند. حدود 12ساعت از آغاز این عملیات می‌گذشت که غارنوردان موفق شدند یکی از افراد مفقود شده را پیدا کنند. او در گوشه‌ای از غار افتاده بود و شواهد نشان می‌داد به‌دلیل وجود گازهای سمی در غار دچار خفگی شده و جانش را از دست داده است. کشف پیکر بی‌جان نخستین جوینده گنج امیدها را برای زنده ماندن 2فرد گمشده دیگر کمرنگ کرد، چراکه آنها توانسته بودند بیشتر وارد غار شوند.
پیشروی در غار به‌دلیل تنگی، سخت‌گذر بودن و وجود گازهای سمی با دشواری ادامه داشت تا اینکه سرانجام اعضای گروه جست‌وجو توانستند 2نفر دیگر را که آنها هم جان خود را از دست داده بودند کشف کنند.
در همین حال حسن محمدزاده، فرماندار چالدران با تأیید خبر جانباختن این 3نفر با انگیزه یافتن گنج در غار گفت: غار بابااحمد، تاریخی نیست بلکه یک شکاف طبیعی است و وجود گاز‌های سمی در این غار، امدادرسانی به گرفتار‌شدگان را با مشکل مواجه کرده بود. او ادامه داد: 3نفر به‌منظور یافتن اشیای تاریخی و باستانی وارد این غار شده‌ و جان خود را از دست دادند. سال گذشته برای جلوگیری از چنین حوادثی دهانه شکاف بابااحمد بتن‌ریزی شده بود که در چند روز گذشته با تخریب دیواره بتنی 3نفر وارد آن شدند. از سوی دیگر سجاد اسماعیل‌زاده، رئیس جمعیت هلال‌احمر ماکو جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: تا عصر یکشنبه پیکر یکی از ۳نفر گرفتار در غار سمی بابااحمد چالدران کشف و به بیرون منتقل شده است و تلاش‌ها برای انتقال 2پیکر دیگر نیز همچنان ادامه دارد. وی در ادامه گفت: این ۳ نفر ۴روز در غار گرفتار شده بودند و هیچ‌کس از این موضوع اطلاعی نداشت تا اینکه دوستان‌شان این ماجرا را خبر دادند و تلاش‌ها برای نجات آنها آغاز شد اما در نهایت به جان باختن هر 3نفر منجر شد. جان باختن این 3جوینده گنج یادآور یادآور 2حادثه تلخ دیگری بود که در آذر و دی‌ماه سال97 در همین غار اتفاق افتاد. در این 2حادثه تلخ نیز 2نفر به امید یافتن گنج وارد غار شده اما جان خود را از دست داده بودند.

ارسال نظر