زمان مطالعه: 2 دقیقه

زخمی شدن محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

یک محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بوجاق کیاشهر زخمی شد.
04 بهمن 1399
شناسه : 71778
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/71778
348+
بالا
یک محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بوجاق کیاشهر زخمی شد.

حادثه 24 - یک محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بوجاق کیاشهر زخمی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان امروز گفت : 3 شکارچی غیرمجاز ، یعقوب رخش بهار محیط بان پارک ملی بوجاق کیاشهر را هنگام گشت زنی در این پارک ، از پشت سر با چوب دستی از ناحیه سر زخمی کردند.

 ساسان اکبری پور افزود : محیط بان زخمی به بیمارستان منتقل شد.

 وی با اشاره به گشت محیط بانان در پارک ملی بوجاق کیاشهر برای حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از ورود شکارچیان غیر مجاز به این منطقه گفت : 3شکارچی غیرمجاز شناسایی شده و حکم قضایی دستگیری آنها صادر شد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به سرشماری بیش از 65 هزار قطعه پرنده مهاجر در پارک ملی بوجاق ، اضافه کرد : امسال با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های شدید برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در این پارک ، تعداد پرندگان مهاجر در مقایسه با پارسال 3 برابر افزایش یافته است.

 پارک ملی بوجاق کیاشهر با وسعت بیش از 3 هکتار و برخورداری از محیط خشکی و آبی ، بعد از تالاب بین المللی انزلی از مهمترین زیستگاه های شمال کشور برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

 سالانه هزاران قطعه پرندگان مهاجر نظیر قو ، غاز خاکستری و مرغابی از مناطق سردسیر سیبری و اروپای شمالی برای زمستان گذرانی در پارک ملی بوجاق فرود می آید.

ارسال نظر