زمان مطالعه: 3 دقیقه

قاتل خاموش مادر و دختر را تا یک قدمی مرگ برد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: بی‌توجهی به اصول ایمنی، گازگرفتگی مادر و دختری را در پی داشت اما این حادثه مصدومیتی درپی نداشت.
23 دی 1399
شناسه : 71476
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/71476
422+
بالا
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: بی‌توجهی به اصول ایمنی، گازگرفتگی مادر و دختری را در پی داشت اما این حادثه مصدومیتی درپی نداشت.

حادثه 24 - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: بی‌توجهی به اصول ایمنی، گازگرفتگی مادر و دختری را در پی داشت اما این حادثه مصدومیتی درپی نداشت.

مسعود آقازیارتی، اظهار کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در یک مادر و دختر، ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک، نیروهای عملیات ایستگاه شماره ۵ واقع در کوی رضوی را به محل حادثه در رودکی، ۲۰ متری مطهری، کوچه ۱۰ متری امیرکبیر اعزام کرد.

وی افزود: ساعت ۲۰:۲۷ شب گذشته (یکشنبه ۲۱ دی ماه)، خانمی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و با اعلام اینکه دخترش در حمام دچار سرگیجه و بیحالی شده و خود وی نیز احساس سردرد و تهوع دارد از آتش نشانان درخواست کمک کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، ادامه داد: همکاران مرکز فرماندهی آتش نشانی اراک ضمن اعزام آتش نشانان به محل حادثه، با توجه به علائمی که فرد تماس گیرنده اعلام کرده بود، انتشار گاز مونوکسید کربن را محتمل دانسته و راهنمایی‌های لازم در خصوص اقدامات اولیه، به صورت تلفنی به این شهروند ارائه شد.

آقازیارتی تصریح کرد: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشخص شد در محل سرایداری یک مدرسه، به علت عدم رعایت اصول اولیه در نصب آبگرمکن دیواری، هنگامی که دختر خانواده به حمام رفته بود، گاز مونوکسید کربن در فضا منتشر و با توجه به میل شدید این گاز به رطوبت، باعث ایجاد سرگیجه و بیحالی در وی شده بود.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمان بروز این حادثه، مادر خانواده در منزل حضور داشته و با مشاهده علائم گاز گرفتی بلافاصله آتش نشانی را در جریان گذاشته و درخواست کمک کرده بود و چه بسا در غیر این صورت و عدم حضور وی در منزل شاهد حادثه تلخ و ناگواری بودیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: آتش نشانان با بستن شیر اصلی گاز، پنجره‌ها را برای تهویه هوا باز کرده و دختر این خانواده را که به طور معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات دادند.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان گرامی در نصب وسایل گازسوز و به خصوص محل اتصال لوله بخاری با دهانه دودکش و دیگر موارد ایمنی، دقت لازم را داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

ارسال نظر