زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش مدارک معاینه فنی جعلی شگردی برای کلاهبرداری

کلاهبرداری اینترنتی با فروش مدارک معاینه فنی جعلی خبر داد.
16 دی 1399
شناسه : 71219
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/71219
373+
بالا
کلاهبرداری اینترنتی با فروش مدارک معاینه فنی جعلی خبر داد.

حادثه 24 - کلاهبرداری اینترنتی با فروش مدارک معاینه فنی جعلی خبر داد.

 سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی که با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی خودرو، از مالکان خودروها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: طی بررسی و رصدهای شبانه‌روزی پلیس در فضای مجازی، مشخص شد فردی به صورت برنامه‌ریزی‌شده، با مراجعه به سایت‌های درج آگهی، مالکان خودروهایی که به دلیل مشکلات فنی، مستهلک بودن و بالا بودن سال ساخت خودرو قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نیستند را شناسایی و با وعده صدور برگ معاینه خودرو با آنان ارتباط می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بعد از دریافت مبالغی، این فرد برگه معاینه خودرویی که به صورت جعلی تهیه‌ کرده بود، به مالکان این خودروها تحویل می‌داد. با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام فرد موردنظر در شهرستان اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، دستگیر شد.

سرهنگ آنقی یادآور شد: متهم با مشاهده اسناد و مدارک موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و سرانجام به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۶۰ شهروند اراکی به مبلغ ۹۰ میلیون ریال با تهیه برگه‌های جعلی معاینه فنی از مالکان خودروهایی که از مسیر قانونی قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نبودند، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: متهم دستگیرشده در این عملیات، پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی شاکیان با تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد

ارسال نظر