زمان مطالعه: 3 دقیقه

خرید و فروش کلت و شیشه در اینستاگرام+تصاویر

عدم برخورد قانونی و بازدارنده با فروشندگان و خریداران متخلف در فضای مجازی کار را به جایی کشانده که علاوه بر فروش سلاح شکاری و سلاح شورشی، برای فروش تریاک که ماده مخدر محبوب شکارچیان است هم در اینستاگرام آگهی منتشر می‌شود.
08 دی 1399
شناسه : 70934
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70934
1314+
بالا
عدم برخورد قانونی و بازدارنده با فروشندگان و خریداران متخلف در فضای مجازی کار را به جایی کشانده که علاوه بر فروش سلاح شکاری و سلاح شورشی، برای فروش تریاک که ماده مخدر محبوب شکارچیان است هم در اینستاگرام آگهی منتشر می‌شود.

 حادثه 24 - عدم برخورد قانونی و بازدارنده با فروشندگان و خریداران متخلف در فضای مجازی کار را به جایی کشانده که علاوه بر فروش سلاح شکاری و سلاح شورشی، برای فروش تریاک که ماده مخدر محبوب شکارچیان است هم در اینستاگرام آگهی منتشر می‌شود.

معامله غیرقانونی حیوانات وحشی، از توله خرس و توله گرگ و توله شیر گرفته تا انوع پرندگان شکاری از یک سو و انتشار تصاویر کشتار غیرمجاز وحوش متخلفان از سوی دیگر هر از گاه با اعتراض فعالان محیط زیست روبه‌رو شده و توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. اما عدم برخورد قانونی با این متخلفان، آنها را تا جایی گستاخ کرده که این روزها برای فروش انواع اسلحه اعم از شکاری و غیرشکاری و حتی مواد مخدر هم در اینستاگرام آگهی منتشر می‌کنند.

یکی از این متخلفان که علاوه بر سلاح شکاری، برای فروش سلاح شورشی و تریاک هم در اینستاگرام آگهی منتشر کرده و بدون واهمه‌ای از افتادن در دام قانون، حتی اسم و فامیل و شماره تلفن خود را هم در صفحه عمومی اینستاگرامش به نمایش گذاشته علاوه بر اعلام قیمت انواع سلاح، قیمت فروش هر کیلو تریاک، ماده مخدر محبوب شکارچیان را ۵ میلیون تومان اعلام می‌کند!

این بی‌پروایی متخلفان در سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معاملات غیرقانونی حکایت از عدم برخورد بازدارنده با فروشندگان و خریداران متخلف که عموما شکارچی هستند داشته و لزوم ورود جدی نهادهای نظارتی و امنیتی را گوشزد می‌کند. متخلفانی که چندی پیش، با به نمایش گذاشتن تصاویر سلاح و فشنگ‌هایشان، نوشته‌هایی تهدیدآمیز خطاب به دوستداران محیط زیست و منتقدان شکار منتشر کردند.

اوایل سال جاری مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست خبر از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا دادند که بر اساس آن بنا شد تخلفات و جرائم مرتبط با حیات وحش در فضای مجازی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مواردی از قبیل خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری و گیاهی، نگهداری غیرمجاز حیات وحش، تکثیر و پرورش غیرمجاز حیات وحش، حیوان‌آزاری، خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات و ادوات شکار و صید در فضای مجازی جرم محسوب شده و پس از شناسایی متخلفان به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

ارسال نظر