زمان مطالعه: 5 دقیقه

پیکر دکتر فاطمی در ارتفاعات آهار پیدا شد

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از پیدا شدن پیکر بی جان دکتر سیدمصطفی فاطمی در ارتفاعات آهار تهران خبر داد.
06 دی 1399
شناسه : 70867
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70867
869+
بالا
رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از پیدا شدن پیکر بی جان دکتر سیدمصطفی فاطمی در ارتفاعات آهار تهران خبر داد.

حادثه 24 - رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از پیدا شدن پیکر بی جان دکتر سیدمصطفی فاطمی در ارتفاعات آهار تهران خبر داد.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره ریزش بهمن و محبوس شدن یک کوهنورد در آهار گفت: روز گذشته در منطقه قلعه دختر آهار شاهد ریزش بهمن بودیم که متاسفانه یکی از کوهنوردان زیر بهمن محبوس می شود. متاسفانه این کوهنورد جان خود را از دست داده است و تیم های امداد و نجات در حال انتقال پیکیر وی به پایین کوه هستند. دکتر سیدمصطفی فاطمی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی، کوهنوردی بوده که زیر بهمن جان خود را از دست داده است.

بهمن در زمستان انسان را باز نمی‌گرداند چرا که در سرمایِ برف، امیدِ بقاء به تدریج به خواب می‌رود اگر هم برای کوهنوردی فرصت بازگشتی باشد این رجعت را باید یک معجزه خواند و اگر نه رحلتی ابدی مانند درگذشت دوست و همکار جهادی مان «دکترسید مصطفی فاطمی» ...

اسمش در چهاردهمین ردیف کوهنوردانی قرار داشت که به تازگی موفق به گذراندن دوره مربیگری کوهپیمایی شده بودند. «دکترسید مصطفی فاطمی» از آن دست کوهنوردان با اراده و خوش ذوقی بود که همواره در اوج  قرار داشت اما، افسوس که در جمعه سیاه کوهنوردان، بهمن، مصطفی را به درون خود بلعید و دست أجل او را به ابدیت پیوند داد.

از روز گذشته تاکنون که خبر ریزش بهمن در ارتفاعات تهران منتشر شده است تعداد بسیاری از خانواده‌ها و کوهنوردان صبرشان مطیع گردش عقربه‌هایی است که رمقی برای تیک تاک ندارند. در فضای این زمستان بوی هوای محبوسی به مشام می‌رسد که رایحه جاودانگی در کوه دارد.

برف برای کوهنوردان فقط ابزاری برای آرایش صحنه‌های ماجراجویانه نیست، گاهی تهدیدی بالفعل است و بلای جان. اینک قلبی از تپش ایستاده است. تقدیر رأی قطعی خود را صادر کرده است و گریزی از سلامِ جان به پایان نیست.

ساعتی است که حکم قطعی جاودان شدن «دکترسید مصطفی فاطمی»  به طور رسمی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اعلام شده است. آنها که کوهنوردند می‌دانند هیچ چیز جای یک عزیز، همکار و همنوردی که زیر بهمن مفقود شده است را پر نخواهد کرد چراکه آن دوستی‌ها که در سختی و دشواری‌ها شکل گرفته‌اند عیاری دیگر دارند و دیگر تکرار نمی‌شوند.

پیش از این کمال برمکی مدیرعامل باشگاه کوهنوردی تهران که همراه ۲۱  کوهنورد این باشگاه عازم قلعه دختر در آهار بودند درباره آخرین وضعیت دکتر فاطمی که در این صعود دچار حادثه شد به ایسنا گفت: ۲۱ کوهنورد عازم قلعه دختر در آهار شدیم که در مسیر رفت حادثه بهمن رخ می دهد. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنوردی است که زیر برف گرفتار شد.

سید مصطفی فاطمی دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی است که در اوایل دهه ۸۰ شمسی سردبیر ایسنا بود و در سال های اخیر با عضویت در باشگاه کوهنوردی تهران صعودهای زیادی انجام داده بود.

او عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدتی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بود.

دکتر فاطمی در یک دهه اخیر صعودها زیادی را انجام داده بود. او به صخره نوردی و اسکی  نیز علاقه زیادی داشت.

 

ارسال نظر