زمان مطالعه: 3 دقیقه

دست پلنگ هرمزگان قطع شد! + تصاویر

متاسفانه دست پلنگی که در ارتفاعات بشاگرد در تله‌ی آهنی گرفتار شده بود به‌ دلیل نکروز (بافت مردگی) شدن بافت و با تشخیص دامپزشکان طی عمل جراحی قطع شد.
01 دی 1399
شناسه : 70674
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70674
1138+
بالا
متاسفانه دست پلنگی که در ارتفاعات بشاگرد در تله‌ی آهنی گرفتار شده بود به‌ دلیل نکروز (بافت مردگی) شدن بافت و با تشخیص دامپزشکان طی عمل جراحی قطع شد.

 حادثه 24 - متاسفانه دست پلنگی که در ارتفاعات بشاگرد در تله‌ی آهنی گرفتار شده بود به‌ دلیل نکروز (بافت مردگی) شدن بافت و با تشخیص دامپزشکان طی عمل جراحی قطع شد.

این پلنگ ماده و نسبتا جوان چندین روز در تله‌ی فلزی گرفتار شده بود که همین عامل منجر به نکروز بافت و نهایتا قطع دست شد.

متاسفانه این پلنگ هرگز قادر به ادامه زندگی در زیستگاه طبیعی نبوده و در قورت زنده ماندن نیز می‌بایست در اسارت به حیات خود ادامه دهد.

تله‌های سیمی فقط دور پنجه یا دست حیوان افتاده، سفت می‌شود و امکان رهایی را از جانور می‌گیرد اما تله‌های آهنی با فشار بسیار زیاد بسته شده و اندام گرفتار در تله را له می‌کند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه باوجود تمام تلاش دامپزشکان، دست چپ پلنگ هرمزگان به‌ دلیل آسیب شدید به بافت و استخوان قطع شد.

وی در ادامه گفت: پس از بررسی‌های رادیوگرافی مشخص شد که شکستگی در استخوان دیده شده و رباط های دست آسیب دیده‌اند. از این‌رو طی صبح دیروز (۳۰ آذرماه) این پلنگ با رعایت پروتکل‌های انتقال حیوانات وحشی و با هواپیما به تهران منتقل شد و به بیمارستان دکتر فتاحیان برای ادامه روند درمان انتقال یافت.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان افزود: این پلنگ پس از بررسی رادیوگرافی و سی تی اسکن، متاسفانه علی رغم تلاش تمام نیروهای محیط زیست و دامپزشکان بر اثر نکروز استخوان‌های دست چپ که به دلیل فشار تله باعث عفونت و از بین رفتن بافت‌های دست شده و قابلیت جراحی و ترمیم را نداشت، به اتاق عمل انتقال یافت و دست حیوان به دلیل از بین رفتن بافت عصبی و استخوان‌ها قطع شد.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی سازمان محیط زیست، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از ریکاوری و به هوش آمدن حیوان اقدامات برای انتقال به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد و این ماده پلنگ چهارساله در کلینیک حیات وحش پردیسان تحت مراقبت قرار گرفت.

 

ارسال نظر