زمان مطالعه: 2 دقیقه

قصاص 2 قاتل بی رحم در اسفراین/ آنها به بهانه فروش زیرخاکی مقتول را فریب دادند

2 نفر که به بهانه فروش سکه های عتیقه مردی را در اسفراین فریب داده و به قتل رسانده بودند پس از پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم قصاص شدند.
22 آذر 1399
شناسه : 70360
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70360
713+
بالا
2 نفر که به بهانه فروش سکه های عتیقه مردی را در اسفراین فریب داده و به قتل رسانده بودند پس از پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم قصاص شدند.

حادثه 24 - 2 نفر که به بهانه فروش سکه های عتیقه مردی را در اسفراین فریب داده و به قتل رسانده بودند پس از پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم قصاص شدند.

نادرنژاد، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین در این باره گفت: محکومان با قصد و انگیزه و با تدارک نقشه قبلی و تمهید موجبات و مقدمات ارتکاب جنایت، مقتول را به قصد خرید سکه عتیقه به محل مغازه و محل کار خود فرا می‌خوانند.

وی افزود: با حضور مقتول، یکی از محکومان (صاحب مغازه)، مقتول را دعوت می‌کند تا برای بازدید از سکه‌ها به طبقه بالای مغازه بروند.

وی گفت: در زمان رسیدن مقتول به طبقه بالا، یکی از محکومان حلقه طنابی را که از قبل آماده و به سقف آویزان شده بود به گردن مقتول آویزان می‌کند و محکوم علیه دیگر نیز نردبان را از زیر پای مقتول بر می‌دارد و با این عمل، این جنایت اتفاق می‌افتد.

نادر نژاد افزود: پس از ارتکاب قتل، محکومان به مغازه مقتول می‌روند و مبادرت به سرقت طلا‌ها می‌کنند و در ادامه جسد مقتول را در بیابان رها می‌ کنند.

دادستان اسفراین خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها و گفتگو برای حصول سازش، اولیای دم مقتول کماکان بر اجرای حکم اصرار داشتند و مذاکرات اصلاحی نیز نتیجه نداد و در ادامه این حکم اجرا شد.

نادرنژاد با بیان اینکه بسیاری از قتل‌ها در استان خراسان شمالی ناشی از تصمیم گیری‌های عجولانه‌ای است که مرتکبان آن‌ها به پیامد‌ها و آثار این جنایت فکر نمی‌کنند بیان کرد: بدون تردید هر جنایاتی عقاب و عتاب و در حقیقت مکافات و مجازاتی دارد که دیر یا زود گریبان فرد مرتکب را خواهد گرفت لذا هیچ عاملی نمی‌تواند جنایتکاران را در مقابل اعمال مجازات‌های قانونی مصونیت بخشد.

ارسال نظر