زمان مطالعه: 2 دقیقه

چوب چاپستیک 21 سانتی در گلوی پسر2 ساله فرو رفت

پزشکان موفق شدند میله ی چوبی چاپستیک را از گلوی پسر ۲ ساله ای که در حین خوردن سیب در گلویش فرو رفته بود بیرون بکشند.
22 آذر 1399
شناسه : 70356
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70356
678+
بالا
پزشکان موفق شدند میله ی چوبی چاپستیک را از گلوی پسر ۲ ساله ای که در حین خوردن سیب در گلویش فرو رفته بود بیرون بکشند.

 حادثه 24 - پزشکان موفق شدند میله ی چوبی چاپستیک را از گلوی پسر ۲ ساله ای که در حین خوردن سیب در گلویش فرو رفته بود بیرون بکشند.

به نقل از میرر، این پسر بچه در خانه در حال دوچرخه سواری بوده که مادرش به او سیب می دهد تا بخورد اما او تعادلش را از دست می دهد و از دوچرخه پایین افتاده و میله چوبی درگلویش فرو می رود.

به گفته پزشکان چینی گلوی لین لین در پی این حادثه به شدت آسیب دیده است وهنگامیکه مادرش او را به بیمارستان منتقل کرد پزشکان بخشی از چوب را پشت گردنش مشاهده کردند.

پزشکان چینی دست به کار شده و بلافاصله لین لین  را تحت عمل جراحی قرار می دهند. به گفته یکی از پزشکان بیمارستان لین لین بسیار خوش شانسبوده که از این حادثه جان سالم بدر برده است  زیرا این میله چوبی می توانست صدمات جبران ناپذیری به کودک وارد کند.

چاپِستیک نوعی وسیله رایج برای خوردن غذا در آسیای شرقی است. این وسیله از دو میله باریک و سبک هم اندازه تشکیل شده‌است و در بین مردم این ناحیه، به عنوان جایگزینی سنتی برای قاشق، چنگال و کارد به کار می‌رود. مردمان چین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، کره شمال و ویتنام از چوبک برای خوردن غذا استفاده می‌کنند. در برخی نقاط گرفتنش با دست چپ خلاف نزاکت است.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر