زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک قدم تا افشای اسرار مرگ نوزاد آبدانانی

همزمان با اعلام نتیجه نهایی کمیسیون فوق تخصصی بررسی و ارزیابی علت مرگ نوزاد آبدانانی در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام که از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر شده بود، سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام ایلام در نامه‌ای از تخلف یکی از پرستاران این بیمارستان خبر داده است.
17 آذر 1399
شناسه : 70164
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70164
485+
بالا
همزمان با اعلام نتیجه نهایی کمیسیون فوق تخصصی بررسی و ارزیابی علت مرگ نوزاد آبدانانی در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام که از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر شده بود، سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام ایلام در نامه‌ای از تخلف یکی از پرستاران این بیمارستان خبر داده است.

حادثه 24 - همزمان با اعلام نتیجه نهایی کمیسیون فوق تخصصی بررسی و ارزیابی علت مرگ نوزاد آبدانانی در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام که از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر شده بود، سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام ایلام در نامه‌ای از تخلف یکی از پرستاران این بیمارستان خبر داده است.
این در حالی است که در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی آمده بود هیچ قصور پزشکی در این پرونده رخ نداده است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در تاریخ نهم آذر شیرخوار ۴۵ روزه با مشکل زمینه‌ای قلبی و با تشخیص احتمالی تشنج از شهرستان آبدانان اعزام و در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده و از تاریخ دهم آذر(انتقال به PICU) تا زمان فوت یعنی روز سیزدهم آذرماه (در ساعت ۱۲:۴۵) چهار بار تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار گرفت.
در ادامه این اطلاعیه آمده که تمام اقدامات لازم طبق پروتکل احیا انجام شده اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبوده و نوزاد فوت کرد و صدور گواهی فوت بعد از معاینه مجدد و اطمینان از عدم وجود علائم حیاتی صادر و جسد به سردخانه بیمارستان منتقل شده است. جسد نیز با رضایت والدین تحویل آنان شد.
لذا گواهی فوت صادره مشکلی نداشته و مورد تأیید همه متخصصین حاضر در جلسه می‌باشد. در ضمن با توجه به وجود دو دستگاه اکسیژن ساز هرکدام با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان؛ اکسیژن مورد نیاز تمام بخش‌ها به‌صورت سانترال تأمین شده ، بنابراین در بخش اطفال نیز از کپسول اکسیژن‌ساز پرتابل استفاده نمی‌شود.
طبق اظهار نظر متخصصان حاضر در این کمیسیون همه اقدامات درمانی مبتنی بر اساس دستورالعمل‌های علمی و دقیق انجام شده و CPR شیرخوار کاملاً علمی و دقیق بوده و فوت آن نیز براساس شواهد و مستندات پرونده کاملاً صحیح بوده است.
لازم به ذکر است که مضاف بر نتیجه این کمیسیون فوق تخصصی؛ پرونده درمانی این شیرخوار جهت بررسی‌های بیشتر و وجود هرگونه قصور و کوتاهی احتمالی در مراحل درمان در اختیار مراجع قانونی از جمله سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی استان قرار گرفته است و در صورت تأیید هرگونه قصور و کوتاهی توسط پزشکی قانونی یا نظام پزشکی برابر مقررات برخورد خواهد شد.
اما یک روز پس از انتشار این اطلاعیه نامه‌ای در فضای مجازی از سوی سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام شهر ایلام منتشر شد و ابعاد جدیدی از این پرونده رقم خورد.
در این نامه که خطاب به مدیریت پرستاری بیمارستان نوشته شده به صراحت از تخلف یکی از پرستاران در قطع اکسیژن و وخیم شدن حال نوزاد نام برده شده است.
با توجه به این موضوع رستم زاد، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره با تأیید اینکه این نامه در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: صحت نامه در دست بررسی است و در صورت تأیید اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال نظر